icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

A JOŠ SU I UKUSNE!

Lakše ćete pregurati te dane: 10 namirnica koje ublažavaju (pred)menstrualne bolove

Sve su nam lako dostupne, olakšavaju PMS i prve dane menstrualnog ciklusa, a vrlo su korisne i za opšte zdravlje! Ova hrana jednostavno se mora naći u jelovniku svake žene.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Jeste li znali da najmanje 85 odsto žena ima simptome predmenstrualnog sindroma? Pored glavobolja, promene raspoloženja, otečenosti, povećanog apetita i nadimanja, najteži simptom su definitivno menstrualni grčevi, koji su kod svake žene različite jačine i pojačavaju se u prvim danima menstrualnog krvarenja.

Menstrualne bolove izazivaju prostagladnini ― medijatori zapaljenja ― koji podstiču kontrakcije mišićnog sloja materice, čiji je cilj izbacivanje endometrijuma kada ne dođe do oplodnje jajne ćelije. Srećom, pored konzumiranja analgetika, postoje prirodni načini da se ublaže bolovi koji prate ove grčeve i koji deluju tako što smanjuju zapaljenje i opuštaju mišići.


Ovo su neki od njih.

 

  • Banane

 

banana, banane
foto: Profimedia

Možemo ih naći u svako doba godine i tako su zdrave! Zahvaljujući magnezijumu, mineralu koji ublažava menstrualne grčeve, osetićete se znatno bolje, a poznato je da banana olakšava pražnjenje stolice, pa ćete biti manje naduveni i nervozni. Pošto imaju dosta prirodnih šećera, ne preterujte s ovim voćem, ali jedna banana dnevno mogla bi da bude važan saveznik tokom PMS-a i očetka ciklusa.

 

  • Sok od ananasa

 

ananas
foto: Profimedia

U ananasu, bilo u njegovom soku ili, ako vam je dostupan, svežem, nalazi se enzim bromelain, koji pomaće u relaksaciji mišića i ublažiće bolove.

 

  • Brokoli

 

brokoli
foto: Profimedia

Voleli ga ili ne, morate da priznate: nema spiska zdrave hrane za sve što vam može pasti na pamet, a da na njemu nije kralj povrća brokoli. Ovo kupusasto povrće bogato je gvožđem i biljnim vlaknima, a delovaće i tako što smanjuje bol i tako što jača organizam i nadoknađuje izgubljeno tokom krvarenja.

 

  • Seme bundeve

 

semenke bundeve, semenke
foto: Shutterstock

Jedna od najzdravijih semenki u prirodi definitivno je bundevina, koja obiluje cinkom, mineralom koji smanjuje bol prilikom grčeva. Pored toga, one sadrže vitamin E, efikasan u smanjenju upalnih procesa.


Cink možete pronaći još u nemasnom mesu, morskoj hrani i mahunarkama.

 

  • Tuna

 

Tunjevina, Tuna, Testenina, Pasta, Pasta s tunjevinom
foto: Profimedia

Uvek je dobra ideja zameniti zasićene masne kiseline zdravim mastima u ishrani, a najčešće pominjan primer su svakako omega-3 masne kiseline. Najlakše ćete do njih doći uz pomoć tune, koaj će vam pomoći i da regulišete šećer u krvi i smanjite apetit tokom menstruacije.

 

  • Limun

 

Limun, limun
foto: Shutterstock

Jedna od najzdravijih voćki na svetu obiluje vitaminima, a najvažniji je vitamin C. On će pomoći telu da apsorbuje gvožđe iz hrane, a ovo je mineral koji žene najviše gube tokom menstruacije, pa je vrlo korisno pojačati vitamin C i tako pružiti organizmu i više gvožđa. Ono o čemu danas pričamo su, međutim, menstrualni grčevi, a i tu limun ima čarobnu moć: zahvaljujući vlaknima ovo voće ublažava spazam mišića i pomaže pri bolovima.

 

  • Pomorandže

 

sok od pomorandže, pomorandže
foto: Shutterstock

Ova slatko-kisela citrusna voćka sadrži magnezijum, kalijum i vitamin D u značajnim koleičinama i zdrave su koliko i kravlje mleko! Najbolje od svega je što ih možete pojesti nekoliko tokom dana i tako olakšati sebi bolove.

 

  • Čaj od kamilice

 

Čaj, čaj
foto: Shutterstock

Zahvaljujući antizapaljenskom dejstvu, čaj od kamilice napraviće ogromnu razliku na sasvim prirodan način. Pored toga što će grčevi biti slabiji, uživanjem u ovom napitku popravićete raspoloženje i ojačati imunitet. Šta više očekivati od jedne šoljice čaja?

 

  • Kelj

 

kelj
foto: Profimedia

Ima kalcijum, ima magnezijum, ima mnoštvo hranljivih materija koje deluju tako što ublažavaju spazam i podstiče jačanje imunog sistema, a tako ga često zaboravljamo!

 

  • Lubenica

 

Lubenica, lubenica
foto: Shutterstock

Ogromna je šteta što nam svačije omiljeno letnje voće nije češće dostupno i njime se sladimo samo leti jer ima sjajan efekat na organizam (dobro, ako zanemarimo sav onaj predivni šećer!). Budući da u svom sastavu ima toliko vode, lubenica je sjajan izbor za nadoknadu izgubljene tečnosti, a smanjuje i krvarenje i osećaj naduvenosti.