icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

obavezno probajte

IZNENADIĆETE SE! Evo šta vašem telu ZAPRAVO treba kad žudite za čokoladom, prženom hranom, gaziranim sokom...

Umesto što ćete posegnuti za čokoladom, mnogo je pametnije i sigurno će vas zadovoljiti nešto sasvim drugo

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Žudnja za hranom je nešto na šta nisu imuni ni oni retki koji nemaju bogat apetit — svako od nas je više puta iskusio da mu padne na pamet puna činija kokica ili određeni kolač i ne može da razmišlja ni o čemu osim o tome sve dok ne dobije svoju nezdravu porciju.


Nutricionisti Alisa i Dani, koji vode čuveni australijski blog 123 Nourish Me, ističu da su ove želje izazvane manjkom određenih minerala u određenom trenutku, koji može da postane ozbiljan zdravstveni problem ako se ne pripazi.


Žudnja za hranom je poziv na uzbunu povodom onoga što vaše telo zapravo traži. Obratite pažnju na svoje želje i nahranite telo onim što mu je potrebno — ističu oni.

 

Šta znače naše žudnje?

 

Želja: Čokolada
Šta telo želi? Magnezijum
Šta pojesti? Orašaste plodove, tamnozeleno lisnato povrće, voće

 

Želja: Slatkiši i gazirano piće
Šta telo želi? Hrom, triptofan, fosfor
Šta pojesti? Tamnozeleno lisnato povrće, piletinu, sir, grožđe, batat, jaja, orahe, žitarice

 

Želja: Hleb ili testenina
Šta telo želi? Protein i azot
Šta pojesti? Crveno meso, pasulj, čia semenke, masnu ribu

 

Želja: Masna i pržena hrana
Šta telo želi? Kalcijum
Šta pojesti? Tamnozeleno lisnato povrće, mleko, sir, sočivo

 

Želja: Slana hrana
Šta telo želi? Hlor i silicijum
Šta pojesti? Masna riba, kozije mleko, semenke, indijski orah