icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

promeniće vam život

Olakšavaju MENSTRUALNE GRČEVE, čuvaju i ZDRAVLJE i OSMEH: Namirnice koje SVAKA ŽENA mora da uvrsti u svoj jelovnik

Podeli:

Dodajte samo nekoliko namirnica koje nemate običaj da jedete na svoju listu za kupovinu i život će vam se promeniti iz korena!

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Pre nego što pripremite sledeći obrok, uzmite u obzir koliko će vam značiti ukoliko deo njega bude nešto s ovog spiska!

 

Đumbir

 

Đumbir
foto: Shutterstock

Pored toga što ova namirnica ima bezbroj korisnih strana, ona će posebno pomoći u danima pred početak ciklusa i tokom njega. Naime, jedno istraživanje pokazalo je da 250 mg đumbira u prahu kada se konzumira tri dana pomaže da se ublaže bolovi, a zaključak studije bio je da đumbir deluje kao ibuprofen!
 

Biljke koje spadaju u divlje kupuse

 

prokelj
foto: Shutterstock

Studija objavljena u naučnom magazinu "Britanski žurnal ishrane" pokazala je da rizik za nastanak kardiovaskularnih bolesti kod žena opada ako redovno konzumiraju kupusnjače! Učesnice istraživanja koje su jele 45 grama takvog povrća imale su 46 procenata niži rizik za kalcifikaciju aorte, što je potencijalni znak srčanih problema.


Najverovatnije na tome možemo da zahvalimo vitaminu K u brokoliju, prokelju, kupusu, karfiolu...

 


Cvekla

 

Cvekla
foto: Shutterstock

Ako želite u svoj jelovnik da uvrstite nešto što inače ne jedete, definitivno treba da počnete od cvekle! Kada se skuva, ovo povrće ima malo kalorija, a dosta folne kiseline, vitamina C, biljnih vlakana i kalijum. Uz to, cvekla je bogata antioksidansima koji deluju protivupalno i pigmentom betalainom, koji sprečava oštećenje ćelija i eliminiše slobodne radikale, pa se smatra i odličnom prevencijom kancera.


Crveno meso

 

mleveno meso, meso, svinjsko meso, juneće meso
foto: Profimedia

Što je meso crvenije, to ima više gvožđa! Preporučuje se da žene češće konzumiraju goveđe, svinjsko i jagnjeće meso, kao i iznutrice, budući da je poznato da se krvarenjem tokom menstruacije gubi najviše ovog minerala.


Zeleno lisnato povrće

 

spanać
foto: Shutterstock

Iz istog razloga — rapidnog gubljenja gvožđa prilikom menstruacije, ali i krvarenjem nakon porođaja ili pobačaja — stručnjaci savetuju da žene konzumiraju spanać, kelj, špargla, orašaste plodove, mahunarke itd.

 


Borovnice

 

borovnica, voćni jogurt, jogurt
foto: Shutterstock

Istraživanje čiji su rezultati objavljeni u medicinskom magazinu "Žurnal Akademije za ishranu i dijetetiku" pokazalo je da konzumacija borovnica može da snizi krvni pritisak kod žena koje su prošle kroz menopauzu.
Njihova tajna je u flavanoidima i antocijanima, koji deluju antiupalno i pomažu u regeneraciji oštećenih ćelija.


Uz to, kod mlađih žena su korisne u regeneraciji mišića.


Bademi

 

bademi
foto: Shutterstock

Pored toga što su ukusni, bademi će učiniti čuda za vaše telo! Oni sadrže veliku koncentraciju vitamina E, koji deluje protiv oksidativnog stresa, ublažava upale, poboljšava cirkulaciju i deluje blagotvorno na imuni sistem. Jedinjenja u bademima smanjuju rizik za razvod Alchajmerove bolesti, dok magnezijum koji se u njima moe naći deluje protiv promena raspoloženja, održava nivo šećera u krvi i poboljšava san.


Crna čokolada

 

čokolada, crna čokolada
foto: Profimedia

Naravno da ne moramo da se ograničimo na biljke — poneka kockica crne čokolade može samo da nam koristi! Uz to što ćemo uživati u njenom ukusu, ona poboljšava nivoe kortizola i epinefrina, što znači da se smanjuje stres i odgovor tela na njega i generalno se osećamo bolje! Zahvaljujući flavanoidima, crna čokolada pomoći će i zdravlju srca.

 

 

Inicijalizacija u toku...