icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

obratite pažnju

Jeste li sigurni da umete da jedete? Ovo je 5 najčešćih razloga NADUTOSTI

Podeli:

Nekad je u pitanju samo obično prejedanje, a nekad je tajna krije u tome šta ste, kako i u kojoj količini pojeli.

foto: Nicoleta Ionescu/Shutterstock
foto: Nicoleta Ionescu/Shutterstock

Nadimanje, odnosno nadutost stomaka, predstavlja smetnju u funkcionisanju sistema organa za varenje i povećanje količine gasova u crevima. U nekim slučajevima ono se javlja samo kao blagi simptom i ne preterano važan deo svakodnevice, dok je u drugim nelagoda koja otežava život i obavljanje normalnih aktivnosti.


Obično se prepoznaje po čestim gasovima, krčanju ili klokotanju u stomaku, osećaju težine, podrigivanju, bolu u želucu, osećaju punoće stomaka ("Kao da sam progutao balon!"), pritisku u predelu stomaka...


Postoji veliki broj faktora koji dovode do nadimanja, a obično su to sledeći uzroci.

 

  • Ne jedete pravilno


Ukoliko jedete prebrzo ili razgovarate tokom obroka, veća je verovatnoća da ćete sa zalogajima progutati i vazduh. Do toga dolazi i kada se pije kroz slamčicu ili pri konzumaciji gaziranih pića, a poznato je da i korišćenje žvake deluje na sličan način.

 

  • Imate alergiju ili netoleraciju


Kod ljudi koji su preosetljivi na neku grupu namirnica može da se javi niz simptoma u okviru alergijske reakcije, a jedan od njih je i osećaj nadutosti. Najčešće su to protein kravljeg mleka i/ili laktoza, gluten, jaja, fruktoza.
Ako do sada niste primetili koja hrana vam pravi problem, vodite dnevnik obroka kakko biste pratili kada se ovaj simptom javlja.

 

  • Preterano unosite so


So nam je potrebna, ali većina ljudi je koristi prekomerno, što dovodi do zadržavanja vode i daljih ozbiljnih zdravstvenih problema, kao što je povišen krvni pritisak. Ipak, nije tajna samo u slaniku ― so u značajnoj meri ulazi u sastav mnoge prerađene hrane, brze hrane i sl, pa je najbolje izbegavati ovakav način ishrane.

 

  • Preterujete s ugljenim hidratima


Iako su ugljeni hidrati važno gorivo za telo, prevelika količina odjednom će, kao i so, dovesti do zadržavanja vode. Što brže uđe u krvotok, pravi veći problem, a prosti ugljeni hidrati kao što su beli hleb, slatkiši, testenina i gazirana pića odlaze u krv gotovo odmah, dok je složenim ugljenim hidratima potrebno više vremena da se svare.

 

  • Prejedate se

 

Uvek imajte na umu, želudac je veličine pesnice. Kada se raširi, može da doveće do nadimanja, naročito ako ste preterani sa solju i ugljenim hidratima. Zato pokušajte da završite obrok i pre nego što osetite da ste siti.

 

 

Inicijalizacija u toku...