icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

zanimljivo iskustvo

Za mesec dana — 12 kilograma manje! Jednostavna DIJETA u kojoj se izbacuje samo JEDNA VRSTA POVRĆA

Podeli:

Određeni tip proteina koji se može naći u ovom povrću navodno otežava mršavljenje, a popularna plesačica tvrdi da je uspela da se reši masnih naslaga tek kada je potpuno izbacila ove namirnice iz ishrane

foto: Marina Litvinova/Shutterstock
foto: Marina Litvinova/Shutterstock

Širli Balas ranije je bila velika plesna zvezda, a danas je sudija britanske verzije šou programa "Ples sa zvezdama". Ona je poznata kao žena koja se uvek izdvajala vitkom linijom, koja joj je bila neophodna da bi mogla da izvodi plesne bravure, a danas ima 61 godinu i još uvek ume da zapleše tako da postidi decenijama mlađe koleginice.

 


Kako je jednom prilikom istakla, veliku ulogu u njenoj formi igra pažljivo biranje namirnica, a najvažnija tajna njene ishrane jeste dijeta bez lektina.

 

  • Šta su lektini?


Lektini predstavljaju vrstu proteina koja je prisutna u mnogim namirnicama i podstiču razvoj ćelija i ćelijsku komunikaciju, a igraju ulogu i u imunološkom odgovoru organizma. Iako su nesumnjivo važni, veruje se da njihovo potpuno izbacivanje iz ishrane ubrzava mršavljenje i poboljšava opšte zdravlje, iako još uvek nema dovoljno studija koje bi to potvrdile.

 

Lektini
foto: sasimoto/Shutterstock

Lektini se nalaze u sirovim mahunarkama: pasulju, grašku, sočivu, soji i kikirikiju, kao i žitaricama od celog zrna. Mogu se naći i u paradajzu i krompiru, koje Balasova, ipak, konzumira i na ovoj dijeti.


Lektina ima i u kinoi, ali i u integralnom hlebu. Izbacila sam hranu s ovom vrstom proteina iz ishrane i izgubila 12 kilograma za mesec dana — tvrdi Suzen Džovit, jedna od zagovornica ovog režima ishrane.

 

  • Dijeta bez lektina


Bivši kardiohirurg dr Stiven Gandri bio je prvi koji je skovan naziv "dijeta bez lektina", a on ističe da pored mršavljenja ovakav način ishrane deluje preventivno na pojavu hroničnih bolesti.


Kako piše Medical News, ako osoba koja ima neki zdravstveni problem kkonzumria previše lektina, oni mogu da dovedu do digestivnih problema i manjka određenih hranljivih materija jer telo ne razgrađuje lektine pravilno, pa se oni vezuju za ćelije koje oblaži gastrointestinalni trakt. Međutim, lektini se često vezuju i za ugljene hidrate i napuštaju telo pre nego što ostvare neki negativan uticaj. Zbog toga stručnjaci ističu da se za dijetu bez lektina treba odlučiti isključivo po preporuci lekara.

 

Većina lektina je bezopasna za čoveka, ali pojedini, kao što je ricin, mogu da budu fatalni. Tu je i gitohemaglutinin, koji je odgovoran za trovanje crvenim pasuljem usled konzumiranja sirovog ili nedovoljno kuvanog pasulja. Prema američkoj Adminstraciji za hranu i lekove, konzumiranje samo četiri sirova zrna crvenog pasulja može da izazove simptome kao što su teška mučnina, povraćanje i dijareja.


Neki stručnjaci kategorišu lektine kao antinutrijente jer mogu da blokiraju apsorpciju pojedinih hranljivih materija.

 

Mediteranska dijeta, Mediteranska ishrana, Losos, Ručak, Dijeta, Mršavljenje
foto: Nata Bene/Shutterstock

Zagovornici dijete bez lektina veruju da ove supstance imaju sposobnost da dovedu do gojenja iako su istraživanja pokazala da je ishrana bogata mahunarkama, u kojima se lektini nalaze, povezana s nižom telesnom težinom.


Ovakav način ishrane nutricionisti često nazivaju "biljni paradoks" jer se preporučuje da se jede što više svežeg voća i povrća, dok se ograničava unos određenih vrsta bogatih lektinima.

 

Kako Širli Balas tvrdi, upravo joj je ovakav način ishrane omogućio da se reši masnoće iz kritičnih delova tela.

 


Uz dijetu "biljnog paradoksa i jogu uspela sam da se oslobodim masnih naslaga na stomaku i nogama — tvrdi ona, a jednom prilikom je otkrila i kako se tipično hrani u toku dana.

 

  • Jelovnik Širli Balas

 

  1. Doručak: avokado, kuvano jaje i intergalni tost
  2. Ručak: salata s mesom, ribom ili morskim plodovima, svežim pardajzom, krastavcima i mladim sirom
  3. Večera: Pire krompir i šnicla

 

Inicijalizacija u toku...