icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

OBRATITE PAŽNJU

Ishranom do boljeg mentalnog zdravlja: Ove NAMIRNICE treba da jedete ukoliko ste ANKSIOZNI ili pod stresom

Podeli:

Ishrana je jako bitan faktor u životu i od nje zavisi toliko toga da nekad nismo ni svesni koliko regulisanom ishranom možemo pomoći sebi.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Isto kao što ishrana ima udela u održavanju zdravlja celog organizma, toliko je bitna za mentalno zdravlje, a čini se da to najviše zapostavljamo.

 

Postoje namirnice koje različito deluju na naše psihičko stanje, pa nalazimo nekoliko malih trikova šta bi trebalo da jedete ako imate određene tegobe. Tradicionalno, mentalni problemi se leče psihoterapijom, savetovanjem, nekad i hospitalizacijom, što je naravno ispravno, ali postoje i drugi načini kojima možemo pomoći sebi, ali ne i izlečiti u potpunosti. 

 

Depresija i anksioznost su danas jako česta pojava, skoro da ne postoji osoba koja se nije srela sa anksioznošću ili sa napadom panike u današnje vreme. Jako je bitno pričati o tome, ne povlačiti se u sebe i ne smatrati da je to neka sramota.

Postoje neki malii recepti za ublažavanje osećaja depresije i anksioznosti uz pomoć određene ishrane.

 

  • Za depresiju - Mediteranska dijeta

 

Jedno istraživanje je pokazalo da ishrana bogata voćem, povrćem i celim žitaricama, kao i mahunarkama i crvenim mesom može da smanji za 10 odsto šanse da razvijete simptome depresije. Da biste poštovali ovu ishranu, potrebno je da u svoj jelovnik uvrstite i ribu, maslinovo ulje, mlečne proizvode i orahe. Ono što bi trebalo da izbegavate je prženo meso,  peciva i zaslađena pića.

 

  • Protiv stresa i anksioznosti 

 

Ograničite alkohol, ugljene hidrate i i kofein. Zanimljivo je jedno istraživanje koje je dokazalo vezu između anksioznosti i visokog unosa masti, a istovremeno malog unosa voća i povrća. Umesto navedenih stavki koje morate da ograničite, bitno je da unosite namirnice koje neće izazivati upalu organizma.

 

Mediteranska dijeta, Mediteranska ishrana, Losos, Ručak, Dijeta, Mršavljenje
foto: Nata Bene/Shutterstock
  • Za raspoloženje i mentalno blagostanje

 

Za popravljanje rapoloženja potrebna je i dobro balansirana ishrana sa visokokvalitetnim nutritivnim vrednostima. Na primer, tri studije su pokazale da više voća i povrća utiče tako da manje brinete, manje se stresirate, dok jedna studija pokazuje da što je veći kvalitet ishrane, to je bolje i raspoloženje i životno zadovoljstvo.

 

Neki od neophodnih sastojaka svake ishrane koja je odlično balansirana između fizičkog i mentalnog zdravlja su magnezijum, gvožđe, cink, omega 3, vitamini B kompleksa, kao i vitamini A i C.

 

 

Inicijalizacija u toku...