icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

odlične za dijetu

SUPERZDRAVE, UKUSNE, IMAJU VRLO MALO KALORIJA: 5 nemasnih vrsta riba koje će učiniti čuda za vaše telo

Riba se smatra jednom od najzdravijih namirnica na svetu. Bogata je proteinima (koji se, inače, iz nje bolje apsorbuju nego iz mesa), zdravim masnim kiselinama, jodom, fosforom i vitaminima B.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Pored svih zdravstvenih koristi koje pružaju telu, neke vrste ribe sadrže puno masti, zbog čega uvek ne mogu da se uklope u vaš dnevni unos kalorija. U našem članku govorimo o pet najkorisnijih vrsta nemasne ribe koje treba dodati vašoj ishrani.

 

Bakalar

 

Bakalar je bogat izvor kompletnih proteina, mnogih makro i mikroelemenata. Istovremeno je malo kalorija (90 kcal po porciji) i praktično ne sadrži masti. Bakalar pečen ili baren na pari je odličan za dijetalnu večeru, posebno ako dodate povrće.

 

Pastrmka

 

Pastrmka je bogata vitaminima A, B12 i D, kao i kompletnim proteinima i omega-3 masnim kiselinama. Omega 3 su neophodne za jačanje zidova krvnih sudova, kontrolu nivoa holesterola u krvi i sprečavanje kardiovaskularnih bolesti.

 


Tuna

 

Tuna se smatra jednom od najzdravijih vrsta riba. 100 grama tunjevine sadrži rekordnih 22 g proteina, polovinu dnevnog unosa vitamina D i u potpunosti pokriva telesnu potrebu za najvažnijim elementom u tragovima - selenom. Tunjevina se može kupiti sveža ili konzervirana (važno je da bude u sopstvenom soku, a ne u ulju). Možete je dodati salatama i sendvičima.

 

Sardine

 

Sardine su bogat izvor vitamina B12, koji je telu potreban za proizvodnju crvenih krvnih zrnaca (eritrocita), regulaciju nervne funkcije i sintezu nukleinskih kiselina. Pored toga, redovno konzumiranje sardina može smanjiti loš holesterol i sprečiti kardiovaskularne bolesti.

 

Tilapija

 

Tilapija je skladište vitamina i minerala: sadrži vitamine B, E, K, soli fosforne kiseline, korisne masne kiseline, magnezijum, selen, cink i gvožđe. Pored toga, 100 grama tilapije sadrži polovinu dnevne vrednosti kompletnih proteina, dok je sadržaj kalorija u ribi relativno nizak.