icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

štitite se hranom

Poslednja će vam se GARANTOVANO dopasti: Najbolja hrana za MOZAK, pamćenje i mentalne funkcije

Podeli:

Za dobar rad našeg organizma važna je raznovrsna ishrana, bogata nutrijentima, a namirnice koje povoljno utiču na rad našeg mozga i kognitivne funkcije sigurno će vam se dopasti, pa ih obavezno uvrstite u svoj jelovnik.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Zdrava ishrana je nemerljivo važna za sveukupno zdravlje organizma. Kada jedete pravu hranu, to može poboljšati vaš imuni sistem i smanjiti rizik od bolesti, uključujući bolesti srca, dijabetes tipa 2, pa čak i karcinom.

 

 

Ipak, često zaboravljamo na povezanost ishrane i zdravlja mozga: jasno, našem mozgu je potrebno "gorivo" u vidu hrane kako bi radio onako kako treba. Našem mozgu je potrebna hrana bogata nutrijentima, vitaminima, mineralima, proteinima, antioksidansima, nezasićenim mastima...

 

Najbolja stvar koju možemo raditi jeste da jedemo nutrijentima bogatu i raznovrsnu hranu. Donosimo 6 namirnica koje morate uvrstiti u svoj jelovnik kako biste poboljšali zdravlje mozga, pamćenje i mentalne funkcije.

 

Spanać, Zeleniš, Gvožđe, Zdrava hrana, Ishrana, Povrće
foto: Shutterstock

 

  • Zeleno lisnato povrće

 

Spanać, kelj, peršun, rukola, zelene salate sadrže lutein, vitamin E, vitamin K, folnu kiselinu, beta-karoten, a sve to povezano je sa zdravljem mozga. Jedna studija koja se odnosi na Alchajmerovu bolest i demenciju otkrila je da oni koji obogate ishranu lisnatim zelenim povrćem smanjuju rizik od ovih bolesti. Preporučuje se svakodnevni unos ovog povrća, pa se pobrinite da kao prilog svakom ručku dodate zeleniš!

 

losos
foto: Shutterstock

 

  • Masna riba

 

Neke ribe, poput lososa, sadrže masti koje su dobre za organizam, poput omega-3 masnih kiselina, koje poboljšavaju zdravlje arterija i snižavaju holesterol, a to su dve stvari koje su krucijalne za moždane funkcije. Riba bogata omega-3 masnim kiselinama je povezana i sa snižavanjem beta-amiloid proteina u u krvi. Preporučuju se ribe koje imaju najniži nivo žive, a to su losos, tuna, bakalar...

 

Orah, orah, Orasi, orasi
foto: Shutterstock

 

  • Orasi

 

Orašasti plodovi su generalno odlični za zdravlje, a orasi su bogati omega-3 komponentom koja se naziva alfa-linoleinska kiselina, što vodi do boljih kognitivnih funkcija. Takođe, zajedno sa drugim omega-3 masnim kiselinama utiče na smanjenje krvnog pritiska i čišćenje arterija.

 

Kafa, Kafa i cimet, Kafa sa cimetom, Domaća kafa, Turska kafa
foto: Shutterstock

 

  • Kafa

 

Ako volite da pijete kafu, onda dajete svom mozgu nešto što mu treba. Konzumiranje kofeina utiče na bolje mentalne funkcije, a neke studije povezane s Alchajmerovom bolešću sugerišu da je ispijanje kafe jedna od metoda sprečavanja ove bolesti!

 

kupine
foto: Profimedia

 

  • Bobičasto voće

 

Tamne bobice, poput borovnica i kupina, bogate su flavonoidima, a odlične su za memoriju i zaštitu od neuroloških poremećaja. Konzumirajte (najmanje) jednu šolju tamnih bobica nedeljno.

 

Čokolada
foto: Shutterstock

 

  • Crna čokolada

 

Da, čokolada je dobra za mozak! Crna čokolada sadrži kakao, te je bogata flavonoidima, kao i bobice. To stimuliše rad mozga i krvne sudove u delovima mozga koji imaju veze sa pamćenjem i ućenjem. Pojedite kocku crne čokolade dnevno kako biste podstakli svoj mozak da bolje pamti i poboljšali svoju koncentraciju.

 

 

Inicijalizacija u toku...