Krajem sedamdesetih upoznaje Ulaja, nemačkog umetnika koji trenutno živi u Ljubljani, koji se leči od raka, o čemu snima dokumentarac. Njihova je ljubav trajala dvanaest godina, kao i zajednički rad, od kojih je najpoznatiji hod po Kineskom zidu. Ni ovaj umetnik, piše Marina Abramović u memoarima, nije mogao da se nosi s njom. U performansu iz 1981. godine trebalo je sa sede osam sati dnevno u potpunoj tišini, a da se ne pomeraju, danima za redom:
"Ja sam uspela, on nije. To nije dobro za brak”, kaže umetnica koja je kasnije, 2000. u umetničkoj galeriji šon Keli u Njujorku izvela performans "Soba s pogledom” u sklopu kojega je danima bila pred publikom, dvadeset i četiri sata dnevno, nije uopšte jela, a performans je pokazan i u seriji “Seks i grad”, što je jedan od početaka njene povezanosti s pop-kulturom.
Za Ulaja kaže:
Razišli smo se pre trideset godina. Zanimljivo je videti šta je ko napravio tokom tih godina”.
Jedan isečak iz memoara Marine Abramović nekoliko dana pre izlaska celog dela objavljen je u britanskom Gardijanu. U objavljenom poglavlju umetnica se vraća u vreme kada su ona i Ulaj bili u Australiji i dobili ideju da izvedu performans radnog naslova “The Lovers”. Plan je bio da se par krene jedno prema drugom sa suprotnih strana Kineskog zida i da hodaju dok se (nakon što svako pređe po 2.500 kilometara) ne susretnu, a na sredini građevine trebalo je da se venčaju. Nakon osam godina od kineskih vlasti su uspeli da dobiju dozvolu da uz čuvara i prevodioca izvedu nešto tako, ali, piše Abramović, “originalan plan koji je uključivao venčanje se sve manje i manje spominjao”.