mali saveti za bolje učenje

KRAJ ŠKOLSKE GODINE SE BLIŽI, A ZA DECU TO ZNAČI POPRAVLJANJE OCENA: 5 saveta kako im pomoći da BOLJE uče i usvajaju gradivo!

0

Nije lako ni nastavnicima, ni đacima, a ni roditeljima, ali zato treba pristupiti deci na pravi način.

foto: Profimedia
foto: Profimedia

4. Mentalne mape

 

Jedna je od spomenutih grafičkih strategija aktivnog učenja stvaranje mentalnih ili umnih mapa. To je jedna od tehnika koja je primenljiva na gotovo svaki školski predmet, a idealna je upravo tokom savladavanja velikih količina gradiva koje je potrebno usvojiti. Vrlo ih lako mogu izrađivati čak i deca koja pohađaju niže razrede osnovne škole.

 

Osmislio ih je Toni Buzan, a da bi se iskoristile na najbolji mogući način, treba slediti nekoliko pravila. Glavni pojam o kojem je reč treba smestiti u sredinu papira, a potom oko njega račvati gradivo. Poželjno je koristiti što više simbola, slika i šarenih boja. Ti grafički elementi pružaju vizualnu stimulaciju, a ujedno pomažu u grupisanju pojmova.

 

5. Verbalne mnemotehnike

 

Još jedna tehnika koja znatno može pomoći kada dete mora naučiti veliki broj novih pojmova, a posebno kada mora savladati grupisanje, podele, te potpodele pojmova, svakako je korištenje verbalnih mnemotehnika. Npr., ako je dete vješto u korišćenju rime, od nekog gradiva koje teško pamti može napraviti čitavu pesmu, a rima će pomoći da je lakše upamti.

 

Jednostavnija je verzija verbalnih mnemotehnika stvaranje akronima – skraćenice koja je nastala od prvih slova nekih drugih reči koja, iako sama za sebe ne znače ništa, zajedno napisana označavaju neki pojam.

 

Važno je da i dete i roditelj budu svesni kako se neka ocena može popraviti.

Druga je opcija da se verbalna mnemothnika kombinuje sa slikovnom mnemotehnikom, tj. predočavanjem. Primera radi, ako dete mora zapamtiti koji su zubni suglasnici (d, t, s, z, c), može sastaviti rečenicu čije će reči u sebi kao prvo slovo imati upravo ta slova, poput "Devojčica Tina sa zelenim cipelama".

 

Dodatan savet: Učenje u posljednjim nedeljama može biti vrlo stresno za dete. Zato je nužno da se ne pretera, te da se između učenja ubace i pauze u kojima će dete raditi ono što ga najviše veseli.

 

No, na kraju dana, tik pre obavljanja večernje higijene i odlaska na spavanje, korisno je ponoviti s detetom naučeno gradivo pomoću nekoliko kratkih pitanja.

 

 

makonda-tracker