Značenje nove kolekcije modne kuće Schiaparelli definitivno nije "na prvu loptu"
Navikli smo da od vodećih modnih kuća uvek očekujemo neočekivano, pa dugo jedna kolekcija nije privukla pažnje i šokirala, ali je brendu Schiaparelli sada to pošlo za rukom!
Već pre revije na Nedelji mode u Parizu na kojoj je prikazana haute couture kolekcija za proleće i leto 2023. godine, svi su pričali o ovom događaju, na koji je Kajli Džener stigla u najneobičnijoj haljini do sad.
Crnu, nabranu i jednostavnu kreaciju izdvaja džinovski ukras u vidu glave lava koja se pruža od ramena sve do struka.
Nesvakidašnja toaleta privukla je mnogo pažnje na internetu, a potom je usledilo još veće iznenađenje – na samoj reviji prikazane su slične haljine, koje kao statement detalj imaju glave pantera (koju je vrlo prikladno nosila "Crna Pantera" Naomi Kembel), vuka i leoparda.
- Šta je poenta neobične kolekcije kuće Schiaparelli?
Uprkos hiperrealističnom izgledu ovih životinjskih glava, nema razloga za strah. One, naravno, nisu prave, već su ručno izrađene od pene, svilenog veštačkog krzna, smole i vune, a potom i ručno oslikane kako bi se postigao što bolji efekat.
– Ništa nije onako kako izgleda u Skjaparelijevom modnom paklu – naveo je ovaj brend.
Neobičnu kolekciju potpisuje dizajner Danijel Rouzberi, kreativni direktor modne kuće, a ona je inspirisana "Božanstvenom komedijom", tačnije "Paklom" Dantea Aligijerija.
– Pakao, Čistilište, Raj: Jedno ne može da postoji bez drugih – bilo je istaknuto na reviji. – To je podsetnik da nešto poput raja ne može da postoji bez pakla; nema radosti bez tuge; nema ekstaze stvaranja bez mučenja sumnje.
Pogledajte najzapaženije kreacije s revije.
Rouzberi je potom za medije istakao da je Danteovo delo komedija, a ne tragedija, po njegovom viđenju i želeo je da njegova kolekcija bude "pozitivna, lepa i topla".
– Da imate osećaj da je na kraju tunela svetlost – istakao je kroz osmeh. – Ideja je da, da biste došli u raj, morate proći kroz pakao. Dante je stigao u pakao usred svog života i svidelo mu se što su tamo sve životinje predstavljale drugi porok – kaže Danijel Rouzberi.
Ipak, komadi sa životinjama nisu jedini privukli pažnju svojom originalnošću, te je veoma zapažena bila aluzija na Danteovu posmrtnu masku i na Pikasove čuvene maske, ručno izrađena maska od mesinga koja prekriva celu glavu.
Ova kolekcija je omaž sumnji, smatraju modni kritičari, sumnji u stvaranje, u nameru, omaž ponekad kontradiktornim impulsima da se ugodi publici i da se ona impresionira jer ta ambivalentnost prati svakog umetnika.
Rouzberi je svojom novom kolekcijom želeo da se udalji od tehnika koje su mu bile poznate i prijatne i umesto toga je odabrao ono tamnije, strašnije, ali novo, uz pomoć čega se probio do nepoznatih predela.