1. Poštujte privatnost svojih kolega
Zavirivanje u radni prostor kolege je no-no", kaže Anet Heris, predsednica i osnivačica Show up!-a.
Uvek se ponašajte kao da su kolege iza vrata, i 'pokucajte' pre nego uđete u njihov prostor. Uz to, držite se podalje od njihovih stvari... Bilo da je u pitanju poruka, mejl, papir u štampaču ili na stolu, ako vaše ime nije na njemu ne čitajte ga i ne dirajte ga", kaže Gotsman.
2. Budite ljubazni, pitajte pre nego što planirate nešto da uzmete
Svi smo mi uzeli nečiju hemijsku u žurbi - i nikad je nismo vratili. Ali, kako tvrdi Ejring, ništa ne razbešnjava kolege više od uzimanja - i gubljenja - njihovih stvari bez pitanja.
Setite se šta su vas roditelji učili kad ste bili mali", kaže Ejring. "Nikada ne uzimajte ništa bez pitanja, a ako ste već uzeli, što pre to vratite."
3. Ustanite da biste nekome ukazali poštovanje
Kada šef uđe u prostoriju, prestanite da buljite u telefon, kaže Džodi Smit, predsednica Manersmit Etikuet Konsaltinga. "Trebalo bi da ustanete i pozdravite ga / nju", kaže i dodaje da se to odnosi na svakoga ko uđe u vašu kancelariju.
Nije važno gde ste niti koga pozdravljate, jer je "ustajanje znak poštovanja".
7 reči zbog kojih će mnogi dovoditi u pitanje vaš vokabular
4. Ne šaljite u mejlovima pitanja koja zahtevaju brz odgovor
Potrebno vam je da vam kolega brzo pošalje izveštaj. Ali umesto da ustanete i odete do njegovog radnog mesta koje je udaljeno pet metara, šaljete mu e-mail.
To je uobičajen potez milenijalaca", kaže Heris, "jer oni često pokušavaju da izbegnu susrete licem u lice s kolegama, kao kugu. Slanje poruke ili mejla možda deluje praktičnije, ali time rizikujete da ispadnete lenji ili asocijalni - što nije baš najbolji način da zaradite tuđe poštovanje."
Nastavak teksta pročitajte na idućoj strani...