Poslovni bonton

Ovoga se nipošto ne odričite: 8 zlatnih pravila za uspeh

0
Verovali ili ne, lepo ponašanje je i danas važno na radnom mestu - čak iako svojim šefovima češće šaljemo mejlove i poruke nego što s njima razgovaramo uživo.

 

5. Pazite šta pričate

 

foto: Profimedia

Smatrajte radno mesto zonom u kojoj nema psovanja", kaže Ejring. "U kancelarijskom okruženju, oko vas se nalaze ljudi različitih vera, porekla i moralnih vrednosti", ističe ona. "Kad se u obzir uzme ta raznolikost, morate paziti da iz govora izbacite psovke, omalovažavanje i ostale uvredljive reči".

Probran rečnik će učiniti da delujete veoma kulturno.

 

6. Zahvaljujte se

 

Pisane poruke svih vrsta deluju kao izgubljena umetnost, ali je pokrenite ponovo u kancelariji: ručno pisane zahvalnice.

Ručno pisana poruka zahvalnosti je jeftin a efektan način da pokažete svoj profesionalizam", kaže Smit.

Pošaljite jednu takvu potencijalnom poslodavcu i zahvalite mu na razgovoru, kolegi na pomoći, ili šefu na povišici.

 

Ne verujete kolegi, iz nekog razloga? Ova 3 znaka će POTVRDITI vaše sumnje

 

7. Govorite tiše

Možda samo strastveno govorite o svom projektu. Ali podizanje glasa dok pričate - ili korišćenje spikera na telefonu - smeta ljudima oko vas", ističe Heris. "Tim gestom svojim kolegama poručujete da ne cenite njihov rad, a tako nećete steći prijatelje na radnom mestu. Ako već morate da pričate glasno, idite u konferencijsku salu ili drugi deo kancelarije."

8. Budite uredni

Puno gafova se dešava u kancelarijskoj kuhinji", kaže Gotsman. "Naravno, neki ljudi prave nered i za svojim radnim stolom. Gledajte da očistite iza sebe u prostoru koji delite sa drugima i ne donosite hranu jakog mirisa na posao", kaže Gotsman.

Kokice su, na primer, okej - ako ih podelite s drugima.

makonda-tracker