Ako spadate u one koji ne mogu da odole sočnoj aferi na ekranu, vrlo je moguće da vas muči velika strepnja....
Nakon što je drama "Luna-Sloba-Kija" izašla na nos i onima koji inače ne konzumiraju rijaliti sadržaje, proteklih dana zabavne rubrike domaćih portala preplavio je novi ljubavni trougao u rijalitiju "Zadruga".
Zašto je prevario ženu? Da li je to još voli? Šta ona ima da kaže o svemu? Hoće li se bračni par pomiriti? Hoće li ljubavnica pobediti? Ko je kome šta rekao, ko je koga kako pogledao i ko je plakao u kupatilu?
Ljubavni trouglovi nisu fascinantni samo u rijalitijima – to nam je odavno poznato. Oni su i proveren način scenarista da zainteresuju publiku za film ili seriju, od latinoameričkih serija preko savremenih trilera pa sve do "Srećnih ljudi", nagledali smo se scena u kojima neko saznaje da je prevaren, odbija da digne ruke od braka i sledi borba prepuna strasti, nepoverenja i sujete.
Pa čak i dalje – još uvek se prepričavaju čuveni ljubavni trouglovi iz istorije, među kojima je najintrigantniji onaj čija je "zvezda" bio kralj Henri VIII.
Zašto su priče o ljubavnim trojcima toliko intrigantne? Zašto ljude toliko privlači posmatranje ovakvih situacija?
Kako je za Vogue pre izvesnog vremena objasnila klinička psihološkinja dr Kler Barli, naše uzbuđenje tada pokreće nešto iskonsko u ljudskoj prirodi – potreba da budemo voljeni.
– Jedan od najvećih strahova koji ljudi imaju jeste da neće biti voljeni – kaže ona. – Zato što smo tada u opasnosti da budemo odbačeni i napušteni, da izgubimo zaštitu i sigurnost naše društvene grupe.
Kako ona ističe, biti voljen i pronaći ljubav jedno je od najvećih životnih zadovoljstava, a osvajanje nečije naklonosti nad rivalom hrani onaj deo nas koji želi da se oseća posebnim u odnosu na druge.
– Dakle, kada gledamo ljubavne trouglove na ekranu, obuzima nas napetost i neizvesnost ko će "osvojiti" zadovoljstvo u ljubavi, a ko će "izgubiti" i suočiti se s realnošću svog najvećeg straha – odbacivanjem – kaže dr Barli.
Ona ističe da se zato s dobrim razlogom ljubavni trougao koristi kao centralna linija radnje već vekovima u umetničkim delima.
– Ljubavni trouglovi mogu ponekad izgledati kao moderan koncept, posebno s bezbrojnim primerima na ekranima, ali oni datiraju stotinama godina unazad, ispričani su i u dnevnim bajkama – podseća ona.
Kako ističe dr Barli, kada gledamo ove ljubavne drame i kako se one odvijaju, pažljivo pratimo tragove u kom će pravcu dalje ići radnja, što može da se preslika i na naš lični i stvarni život.
– Ovo može da dovede do hiperbudnosti u odnosima u stvarnosti, gde pokušavamo da utvrdimo nivo nečije naklonosti prema nama – ističe ona.