icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

saznajte

Organizam obradujte unosom vitamina tokom celog dana: 5 mitova vezanih za konzumiranje voća koji nemaju smisla

Mnoge priče koje su vezane za nemirnice koje naše telo obogaćuju i jačaju imunitet, zapravo nisu istinite ili nemaju naučna objašnjenja.

foto: Shuterstock/dekazigzag
foto: Shuterstock/dekazigzag

Mnoge muči pitanje da li je voće za doručak zdravo i da li ga je poželjno unositi u organizam ili je to ipak štetno po zdravlje. 

 

Tim nutricionista za Najženu objasnili su to da ne postoje naučni dokazi da ako uzimamo voće za doručak to ima bilo kakva štetna dejstva po vaše zdravlje. 

 

Oni su objasnili i razrešili neke mitove koji su vezani za voće:

 

  • Voće treba da se jede na prazan stomak

 

Ovo je mit zato što se veruje da voće izaziva nedimanje kada se uzima uz neke druge namirnice može da izazove nadimanje i gasove. Međutim, jedina istina je da ono može da izazove osećaj sitosti, a to nam može doprineti organizmu, jer tako možemo smanjiti unos kalorija. 

 

 

  • Voću će se smanjiti nutritivna vrednost ako se unosi nakon i pre jela

 

Jedino tačno je da sistem za varanje nutritijente iz voća apsorbuje isto, koje god da je doba dana.

 

  • Osobe koje imaju dijabetes treba da jedu voće 1-2 sata posle i pre jela

 

Ovo moće biti problem, jer šećeri iz voća ulaze brže u krvni sistem kada se jedu zasebno, a unošemnjem voća sa drugom hranom to neće biti slučaj. 

 

  • Najbolje je voće jesti popodne

 

Ne postoje nikakvi naučni dokazi kada je najbolje jesti voće, a posebno da je za doručak njihova konzumacija loša. 

 

  • Konzumirajte voće posle 14h

 

Ne postoje nikakvi naučni dokazi da voće o hrana bogata ugljenim hidratima podiže brže nivo šećera u krvi posle 14h.

 

Dakle, zaključuje se da je voće dobro jesti u svako doba dana, piše Najžena