icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

obavezno

Važan i zbog kovida, i zbog celokupnog ZDRAVLJA: 5 namirnica bogatih vitaminom D koje morate uvrstiti u jelovnik

Podeli:

U poslednje vreme često slušamo o važnosti vitamina D, ne samo u doba pandemije virusa korona, već i zbog sveukupnog zdravstvenog stanja organizma, a u hladnijim danima je rešenje jasno — naći ćete ga u ovim namirnicama

foto: Iryna Imago/Shutterstock
foto: Iryna Imago/Shutterstock

Vitamin D je vitamin koji je izuzetno važan zbog svog efekta na ljudsko telo i organizam. On deluje poput hormona, a njegov ključni izvor — Sunce — nije nam tako dostupan u hladnijim danima jeseni i zime.

 

 

Baš zato je neophodno da u plan ishrane uključimo namirnice koje su bogate vitaminom D i pružimo organizmu potrebnu dozu za imuni sistem, zdravlje kostiju i bolje raspoloženje.

 

Da bismo nadoknadili nedostatak vitamina D u hladnijim mesecima, moramo jesti masnu ribu, mleko, proteine bogate oksidansima, a ove namirnice će nam pomoći da ojačamo imuni sistem i zdravlje — i zimi!

 

 

losos
foto: Shutterstock

Losos

 

Losos je odličan izvor kako vitamina D, tako i omega masnih kiselina i vitamina B-12.

 

Obratite pažnju i na ribu iz konzerve, koja takođe sadrži visoku količinu vitamina D.

 

kuvana jaja, kuvano jaje, Jaje, Jaja, uskršnje jaje
foto: Shutterstock

Žumance

 

Oni su puni vitamina, proteina i minerala, snižavaju krvni pritisak, dobri su za zdravlje očiju... Ne odbacujte ih od belanaca!

 

žena, mleko, zdravlje
foto: Profimedia

Mleko

 

Obogaćeno mleko, punomasno, obrano ili delimično obrano, i mlečni proizvodi sa hranljivim dodatnim materijama bogati su kalcijumom, kalijumom, fosforom...

Zdravlje, Zdrava ishrana, Zdrave navike, Žena, Đus, Sok od narandže
foto: Shutterstock

Pomorandže

 

Bilo da jedete pomorandže u obliku voća ili kao sok, one su bogate vitaminima D i C i kalcijumom, a podstiču i proizvodnju kolagena.

 

Šitake, Šitake pečurke, pečurke
foto: Shutterstock

Pečurke

 

Najbogatije vitaminom D su šitake, bukovače, vrganji... Uz to, sadrže vlakna i antioksidanse i fenomenalan su izbor za vašu zdravu ishranu.

 

 

Inicijalizacija u toku...