Analizom fotografija ljudi na internetu veštačka inteligencija napravila je prikaze izgleda ljudi koji se smatraju idealnima.
Veštačka inteligencija pokazala nam je svoje viđenje "idealnog" muškarca i žene, zasnovano na podacima na društvenim mrežama i, uopšte, na internetu.
Ovi prikazi napravljeni su kroz analizu sadržaja na vebu, zahvaljujući milijardama fotografija ljudi koje su dostupne.
Iza ovog projekta stoji The Bulimia Project, grupa koja ima za cilj da podigne svest o poremećajima u ishrani , a ona je pratila ove nalaze i naglasila da su rezultati u velikoj meri nerealni.
Rečeno je da se na fotografijama žena mahom cene plava kosa, smeđe oči i maslinasta koža, dok kod muškaraca postoji pristranost prema smeđoj kosi, smeđim očima i maslinastoj koži.
Ovo istraživanje pokazalo je i da su fotografije do kojih je veštaška inteligencija došla analizom društvenih mreža "daleko nabijenije seksepilom" od onih koje su napravljene na osnovu podataka u medijima.
Takođe, otkrivena je i razlika u preferenciji između muškaraca i žena.
Za žene je 37 posto slika generisanih veštačkom inteligencijom uključivalo plavu kosu, a 53 odsto maslinastu kožu. Što se tiče muškaraca, 67 posto ima smeđu kosu, 63 odsto maslinastu kožu, a dominiraju prikazi mišićavih muškaraca u uskim majicama.
Džejms Kampigoto, floridski novinar koji je učestvovao u projektu, istakao je da je njihov cilj bio da se ispita pristrasnost veštačke inteligencije i opasnost koju to nosi, kao i snagu društvenih mreža, koja je nametnuta kao briga broj jedan u savremenom društvu, posebno kada ih koriste mladi ljudi. Rezultat je pokazao ono što smo pretpostavljali: da su standardi lepote nerealni.
Naučnici Univerziteta u Montrealu sproveli su 2019. godine studiju, čiji je cilj bio da se utvrdi postoje li štetni efekti dugotrajne upotrebe druuštvenih mreža na sliku o sopstvenom izgledu.
Stručnjaci su pratili čak 4.000 tinejdžera od 12 do 16 godina, tokom četiri godine, pri čemu su primetili da pojedini oblici društvenih medija i televizijskih emisija mogu da podstaknu spiralu depresije, a ti simptomi su s godinama bili sve izraženiji. Štaviše, utvrđeno je da su tinejdžeri prijavili da je svaki sat više koji su proveli na društvenim mrežama ili gledajući TV doprineo njihovom manjku samopouzdanja, a povećanju depresije.