Sasvim slučajno se obrela u glumi, a potom izgradila veliku zavidnu karijeru, pa vredno radi i danas, u drugoj polovini svojih osamdesetih godina
Jugoslavija je imala ogromnu i bogatu glumačku scenu i uspešnu kinematografiju, pa se danas od Vardara do Triglava često prisećamo velikih talenata koji su obeležili obožavane serije i filmove, a ostavili su dubok trag i u na daskama koje život znače.
Jedna od onih koji su ostavili poseban utisak na publiku je Ljubica Jović, koju smo proteklih godina gledali u serijama "Kud puklo da puklo", "Ponos Ratkajevih" i "Najbolje godine", dok je u vreme Jugoslavije igrala u "U registraturi", "Fiškalu", "Gorčini u grlu" i mnogim drugim serijama i TV filmovima krajem pedesetih, tokom šezdesetih i sedamdesetih.
Još više uspeha postigla je u teatru, kom je davala prednost zbog kontakta s publikom.
Rođena je u Banjaluci 20. aprila 1936. godine, a potom je upisala Gimnaziju u Karlovcu. U Omladinskom studiju Karlovačkog kazališta je ostvarila prvu ulogu, kao Majka Til u "Plavoj ptici", a glumu je studirala na Kazališnoj akademiji u Zagrebu, posle čega je postala članica Zagrebačkog dramskog kazališta.
– Ja nikad nisam bila od onih devojaka za koje je poziv glumice predmet njihovih snova. Meni se pozorište jednostavno svidelo već posle prvog susreta s njim – istakla je u intervjuu za "Filmski svet" 1959. godine i dodala da bi mogla da zahvali svom prijatelju Georgiju Paru, poznatom režiseru, što je postala glumica jer ju je zapazio kao recitatorku i pozvao u Omladinski studio.
U vreme kada je Ljubica Jović brusila svoj talenat i gradila karijeru, najveći uzori glumicama bile su lepotice Brižit Bardo i Sofija Loren – ali ne i njoj.
– Inače, apsolutnu averziju gajim prema "glumicama" tipa Brižit Bardo, Sofije Loren i njima sličnim – rekla je tada ona, prenosi Yugopapir.
Ipak, mnogo je umetnika koje je cenila i od kojih je učila, ali je bežala od idola.
– Ne bih želela da imam uzora. Htela bih da izgradim sopstveni stil i, ako to nije neskromno, da ne ličim ni na koga. Ja, uostalom, tako shvatam pravu umetnost – objasnila je.
Što se tiče privatnog života, Ljubica se prvi put udala još kao studentkinja, kada je rekla "da" voditelju Saši Zalepuginu, a potom je kratko bila udata za jednog muzičara. Treći put se udala sa 69 godina, i to za Fedora Capeka, kog poznaje još od studentskih dana i danas živi nedaleko od Ciriha.
– Ja nisam imala dece, a Fedor ima unučicu, pa uživam u ulozi bake – istakla je jednom prilikom za 24sata.hr.
Poslednji put smo Ljubicu imali priliku da gledamo u nekom projektu u seriji "Metropolitanci", gde joj je pripala uloge Olge Cukor, a jednom prilikom se za "Večernji list" osvrnula na svoj rad na televiziji u trenucima njenog procvata.
– Prošla sam sve faze razvoja televizije od samih početaka 1956, kada su sve emisije godinama išle uživo. To je zahtevalo temeljne pripreme i odlično znanje teksta, fiksiranje detalja na kadriranju s tri kamere elektronike. Tada su sve emisije i serije rađene, naravno, u crno-beloj tehnici. "U registraturi" bila je prva serija snimana u koloru. Dakle, promene do danas su ogromne – istakla je.
* Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO
Petar Božović oteo devojku Orsonu Velsu