Umetnička slika na kojoj je prikazana princeza od Velsa najnovija je tema koja deli javnost
Magazin Tatler angažovao je zambijsku umetnicu Hanu Uzor da izradi novi portret Kejt Midlton, princeze od Velsa, za julsku naslovnicu, a kao i sve što se tiče supruge princa Vilijama proteklih meseci, ova slika susreće se s kontroverzama.
Umetnica koja stoji iza ovog portreta verovatno je znala da ulazi na osetljivu teritoriju kada je pristala da naslika Kejt Midlton, a ističe da je pažljivo proučavala fotografije princeze u arhivi Getty Images, gde postoje desetine primeraka.
– Provela sam mnogo vremena gledajući je, posmatrajući njene fotografije i video-snimke, gledala sam je s porodicom, u diplomatskim posetama, dok vesla ili posećuje decu u bolnicama – objasnila je ona.
Kako Uzorova ističe, cilj njenih portreta je da "uhvati dušu osobe".
Međutim, mnogi tvrde da ne samo što ova slika nije "uhvatila dušu" Kejt Midlton već nije prikaz ni njenih fiizčkih karakteristika. Mnogi se na društvenim mrežama pitaju ko je uopšte na tom portretu.
"Slika je prelepa, ali ne liči na princezu", jedan je od čestih komentara, a mnogi kažu i da je ovo delo "uvreda" na račun princeze od Velsa.
Ove reakcije mnoge su podsetile na bes javnosti zbog portreta Mišel Obame iz 2018, koji potpisuje Ejmi Šerald i za koji su mnogi tvrdili da ne prikazuje nekadašnju prvu damu Amerike.
– Portret može biti reprezentativan ili apstraktan. Ne postoje granice, nema ograničenja – kaže za The Washington Post Bri Pikering, direktorka Nacionalne galerije portreta Austraije. – Slično je često nešto što publika traži, ali kao što smo nedavno videli, razgovor koji se odvija o umetničkom delu najviše nam može reći o vremenu u kome živimo.
Ona je naglasila da "portret deli priču s umetnikove tačke gledišta", što znači da govori posmatračima o temi, ali može da otkrije i "širi društveni kontekst u kome je nastao".
U intervjuu za Tatler, slikarka Hana Uzor je objasnila da su njeni portreti "sačinjeni od slojeva ličnosti, izgrađeni od svega što o njima može da se pronađe".
Čerin Fad, umetnica i profesorka vizuelnih komunikacija na Tehnološkom univerzitetu u Sidneju, ističe da je, posmatrajući novi portret Kejt Midlton, princeze od Velsa, zanimljivije fokusirati se na to "kako tamnoputa žena, kao umetnica, usmerava svoj pogled na monarha".
– Istorijski gledano, "obojeni" ljudi su bili predmet antropološkog ispitivanja kolonijalnih i imperijalnih subjekata, ali su ovde uloge obrnute – naglašava ona.
BONUS VIDEO
Heraldičar Grujić: Princ Vilijam sasvim drugačije shvata vladavinu