Kršetenje malog Daria je pod znakom pitanja
Marija Šerifović je uz pomoć surogat-majke, dobila sina Maria, bila je vest koja je srpskim medijima odjeknula pre samo nekoliko dana. Od tada neprestano se piše o njoj i malenom dečaku, koji je s mamom doputovao u Beograd.
Pevačica se ne libi da ono što s njim radi podeli sa pratiocima na društvenim mrežama, a nedavno se moglo čuti jedno pitanje koje je izazvalo pravu malu lavinu komentara u srpskoj javnosti.
U pitanju je krštenje dečaka i to da li zapravo SPC dozvoljava da se u njoj krštavaju deca koju su na svet donele surogat majke.
Katolička i pravoslavna učenja dele stav da uključivanje surogat-majke krši sakrament braka i umanjuje lični karakter bračnih odnosa kako navode domaći mediji, prenosi Hello.
- Pravoslavna crkva veruje da ljudsko biće nije prost skup ćelija, kosti i organa, niti da je čovek definisan isključivo biološkim faktorima.
"Čovek je stvoren po liku Božjem..." navodi se u dokumentu "Misija pravoslavne crkve u savremenom svetu", koji su potpisali poglavari i velikodostojnici deset pravoslavnih crkava, među njima i SPC.
Ipak, što se tiče samog krštenja deteta rođenog uz pomoć surogat-majke Srpska pravoslavna crkva nema zvaničan stav.
Pre nekoliko godina, Sinod Ruske pravoslavne crkve objavio je zvaničan dokument koji definiše stav prema krštenju dece rođene posredstvom surogat-majki. U saopštenju stoji da će ruska crkva krstiti decu koju su rodile surogat-majke tek kada se roditelji pokaju u crkvi.
Druga mogućnost da se krste je kada dete postane punoletno ili dostigne starosno doba u kome može samostalno da odluči da želi da primi hrišćansku veru.
Majčinstvo Marije Šerifović mnoge je podstaklo da i sami počnu da razmišljaju o surogat-majčinstvu, koje u Srbiji još nije praksa, a mnogi su se pitali, ako pevačica odluči da krsti sina, da li će to moći u našoj zemlji.
Bonus video:
Šta je zapravo surogat majčinstvo?