Kada je napunio 27 godina, Kevin shvata da je vreme da se osamostali i posveti svojim najvećim strastima - fotografiji i društvenim mrežama. Odlučuje da spoji ta dva interesovanja i počinje da radi na razvoju prototipa aplikacije Burbn koja je omogućavala deljenje fotografija sa određene lokacije, nešto između mreža Foursquare i Flickr.
Na jednoj zabavi u januaru 2010. godine upoznaje Stiva Andersena, vlasnika frime Baseline Ventures. Iako je Burbn tada bio samo ideja, Andersen je obećao da će investirati 250.000 dolara. Isti iznos uložili su i Mark Andersen i Ben Horovic. Sistrom je dao otkaz u kompaniji Nextstop, koju je tog leta kupio Facebook, i vodeći se politikom da većina uspešnih IT kompanija ima dva ili tri suosnivača, Kevin se baca u potragu za partnerom za biznis.
Njegov najbolji prijatelj sa fakulteta, Majk Kriger, koji je takođe radio na razvoju platforme za "četovanje" Meebo, zainteresovao se za Sistromov predlog i pridružio mu se u martu 2010. godine.
Sistrom ubrzo shvata da je aplikacija previše slična Foursquare-u, pa odlučuje da napravi novu i zadrži ono što je ljudima bilo najprivlačnije - deljenje fotografija. Pravljenje dizajna za današnji Instagram potrajalo je osam nedelja. Konačan proizvod bio je jednostavan i aplikacija nije sadržala ništa više od opcija same kamere, foto-filtera i najosnovnijih opcija za deljenje fotografija.