icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

s njom nema zime

Deluju kao IMUNOBOMBA i zagrevaju organizam: 10 namirnica koje MORATE jesti kad je temperatura u minusu

Podeli:

Započnite dan jajima ili zobenom kašom i sigurno nećete pogrešiti! Odlična vest je i da vrlo ukusni napici, voće, povrće i grickalice deluju tako što održavaju normalnu temperaturu tela i pružaju organizmu moćne nutrijente

foto: Studio Romantic/Shutterstock
foto: Studio Romantic/Shutterstock

Nakon što smo uživali u vrlo prijatnom početku godine, sneg nam se vratio, a dani pred nama biće veoma, veoma hladni. Prognozira se da će temperature biti u minusu, a pored toga što ćete pojačati grejanje i nositi još jedan sloj odeće, veoma je važno i šta ćete unositi u organizam.


Šta je to što će nam pomoći da se ugrejemo, uz to što će pružiti telu obilje hranljivih materija koje će nas zaštititi od zimskih infekcija?

 

  • Korenasto povrće

 

krompir
foto: Shutterstock

Ovo povrće zapravo je grupa kod koje se upotrebljava deo koji raste ispod zemlje, a poznato je po velikom udelu biljnih vlakana, zahvaljujući čemu se sporije vari i, samim, tim, pomaže nam da se zagrejemo. U pitanju su krompir i batat, rotkvice, tartufi, cvekla, beli luk, ali i...

 

  • Đumbir!

 

Đumbir
foto: Shutterstock

Ovaj koren toliko je važan da mora da se izdvoji sam! Ako ste do sad stekli utisak da nema stvari za koju se ne preporučuje čaj od đumbira, verovatno ste u pravu! Koren ove biljke spada u najzdravije darove prirode, a jedna od prednosti đumbira je i to što stimuliše termogenezu! Uz to, ima i dijaforetsko dejstvo, što znači da pomaže telu da se zagreje iznutra i da može da podstakne znojenje.

 

  • Jaja

 

Jaja
foto: Shutterstock

Često se jaja nazivaju "elektranom za organizam", a kako i ne kada sadrže toliko proteina i vitamina da deluju na telo pravo malo skladište energije i materijala za borbu prtoiv virusa?! Započnite dan kuvanim ili prženim jajima i možete biti sigurni da niste pogrešili!

 

  • Zob

 

Ovsena kaša
foto: Profimedia

Ukoliko umesto jaja za doručak birate zobenu kašu, ni vi ne grešite! Ova žitarica odličan je izvor vlakana, te se sporije vari i održava temperaturu organizma, a blagotvorno deluje kod ljudi koji imaju visok holesterol i pruža osećaj sitosti.

 

  • Začini

 

Kurkuma, Kurkumin
foto: Shutterstock

Pored toga što će poboljšati ukus jela, kumin, cimet, biber, susam i kurkuma pomoći će vam tako što će vas ugrejati i poboljšati vaš imuni sistem.

 

  • Kafa

 

Kafa
foto: Shutterstock/LoopAll

Kofein je prečesto ozloglašen potpuno nepravedno — ovaj alkaloid ima mnoge prednosti, a jedna od njih je i to što ubrzava metabolizam i time povećava telesnu temperaturu. Verovali li ne, ledena kafa još je efikasnija jer ima više kofeina! Naravno, ovih dana ćete se radije okrenuti vrućoj ili toploj, koja će značajno pomoći u zagrevanju tela. A još ako mu dodate malo cimeta...

 

  • Povrće koje sadrži gvožđe

 

Cvekla
foto: OlegD/Shutterstock

Ako su vam ruke i noge stalno hladne, moguće je da krivac nisu samo niske temperature, već manjak gvožđa. Ovaj mineral je neophodan za transport kiseonika kroz organizam, pa obavezno povećajte unos namirnica koje sadrže veće količine gvožđa, a cvekla je odličan izbor jer je i korenasto povrće i bogat izvor ovog minerala.

 

  • Crveno meso

 

Frižider, Meso, Sirovo meso
foto: Andrey Armyagov/Shutterstock

U skladu s tim, neizostavan deo vašeg jelovnika mora da bude crveno meso. Jagnjetina, svinjetina i govedina odlični su izvori gvožđa, minerala koji prenosi kiseonik kroz organizam, a ljudi s manjkom gvožđa često imaju hladne ruke i stopala ili se lako zamaraju. Dakle, više gvožđa znači i — toplije telo! Pored toga, crveno meso obiluje i vitaminom B12, koji doprinosi zdravlju nervnog sistema i jačem imunitetu.

 

  • Suvo i koštunjavo voće

 

suvo voće, sušeno voće
foto: Shutterstock

Jeli ih same, kao grickalice, ili njima posuli salatu, činite velku uslugu svom telu! Suvo i orašasto voće generišu toplotu u organizmu, a dovoljno je pojesti manju količinu, tek jednu šaku.

 

  • Banane

 

Banane
foto: Shutterstock/Paulo Vilela

Ova voćka sadrži velike količine vitamina B i magnezijuma, koji su važni za normalno funkcionisanje štitne i nadbubrežne žlezde, koje učestvuju u termoregulaciji. Pored toga, one će vam poboljšati memoriju i raspoloženje i pomoći da lakše utonete u san.

 

Inicijalizacija u toku...