icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

zdrav i ukusan!

Smanjuje rizik od bolesti, IZVRSTAN je izvor dobrih materija: Evo kako tanjir pasulja nedeljno čini ČUDA za zdravlje

Ako volite da jedete pasulj, imamo dobre vesti: ne samo što je ukusan, jeftin, već i jako zdrav i poželjan u redovnoj ishrani!

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Pasulj mnogi obožavaju — na koji god način da je pripremljen! Znamo i da je zdrav, ali možda niste znali koliko je zapravo koristan. Kad budete pogledali sve njegove benefite, odmah ćete ga pripremiti za nedeljni ručak!

 

 

Zbog čega je pasulj tako zdrav?

 

  • odličan je izvor belančevina
  • ne sadrži zasićene masti i holesterol
  • sadrži esencijalne aminokiseline

 

Studija koja je objavljena u stručnom časopisu Medicinske asocijacije Kanade, pokazala je da pasulj odličan izvor vlakana i brojnih lekovitih materija.

 

Pasulj sadrži i brojne minerale, kao što su kalijum, kalcijum, fosfor, gvožđe, magnezijum, natrijum i cink, zatim lecitin, a dobar je izvor folata, vitamina B2, B3 i B6, kao i vitamina K.

 

Prebranac, Pasulj
foto: Shutterstock

Koliko često ga treba konzumirati?

 

Jedna porcija pasulja obezbeđuje čak 20% dnevne potrebe za unosom vlakana. Preporučena doza je tri šoljice pasulja nedeljno — prema smernicama zdrave ishrane vlade SAD-a.

 

Preventivno deluje protiv bolesti

 

Navodi se da ishrana u koju je redovno uključen pasulj smanjuje rizik od važnih i potencijalno smrtonosnih bolesti.

 

  • štiti ćelije od raka
  • smanjuje rizik od srčanog napada

 

Osim toga, studija istraživača sa Harvarda ističe da žene koje češće jedu pasulj imaju manje šanse da razviju rak dojke, visok krvni pritisak, kao i dijabetes tipa 2.