icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

iznenadićete se

OBAVEZNO IH UVRSTITE U PORODIČNI JELOVNIK: Ove namirnice sadrže više KALCIJUMA nego čaša kravljeg mleka

Podeli:

Jedan od najvažnijih minerala, neophodan za pravilno funkcionisanje organizma, svakako je kalcijum, a obično kad hoćemo da povećamo njegovu koncentraciju posežemo za mlekom. Velika greška, ako pitate nutricioniste.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Kalcijum je poznat kao nutrijent koji čuva koštani sistem, zube i nokte, ali ima vrlo važnu ulogu i u očuvanju zdravlja nerava, organa za varenje, mišića, metabolizma i krvotoka. Veoma je bitan ukoliko patite od čestih glavobolja, astme, alergija, smanjenog libida, akni, hipertireoze, anksioznosti, kao prevencija zgružavanja krvi itd.


Preporučuje se da deca stara do tri godine dnevno unesu oko 500 miligrama ovog minerala, dok je odraslima potrebno dvostruko više. Trudnice i žene koje doje bi valjalo da unesu oko 1.300 miligrama kalcijuma, dok je preporučeni dnevni unos za osobe koje pate od osteoropoze čak 1.500 miligrama.

 

Njega ima u gotovo svim namirnicama, a najpoznatiji izvor kalcijuma su mleko i mlečni proizvodi. U jednoj šolji mleka tako se nalazi 305 miligrama, a ukoliko ne želite da popijete više od tri čaše mleka dnevno već biste da obojite svoj jelovnik raznovrsnom ishranom bogatom kalcijumom obavezno u njega uvrstite sledeće namirnice.


Čia semenke

 

Čia semenke
foto: Shutterstock

Magično čia seme u 100 grama ima, verovali ili ne, više od 630 miligrama kalcijuma! Obično se konzumira s jogurtom ili u salati, a proteklih godina ljubitelji zdrave hrane posebno uživaju u čia pudinzima, koji se maltene prave sami, a OVDE možete pronaći nekoliko sjajnih recepata.


Sardine

 

sardine
foto: Shutterstock

U 100 grama sardina nalazi se oko 400 miligrama kalcijuma, a u njima ćete naći i dosta imega-3 masnih kiselina i vitamina D.


Đus

 

sok od pomorandže, pomorandže
foto: Shutterstock

Ceđena pomorandža je vrlo bogat izvor vitamina C, ali i kalcijuma — u jednoj čaši se nalazi oko 350 miligrama!


Losos

 

losos
foto: Shutterstock

Nesumnjivo najzdravija riba sadrži mnoštvo superzdravih nutrijenata, a zanimljivo je da se u 150 grama lososa nalazi oko 340 miligrama kalcijuma.


Smokve

 

Smokve
foto: Profimedia

U jednoj šolji ove sočne voćke nalazi se oko 320 miligrama kalcijuma, ali u njih ne bi trebalo konzumirati svakodnevno jer je u pitanju izuzetno kalorična hrana.


Badem

 

badem, ishrana, mršavljenje
foto: Profimedia

Ovo voće od svih koštunjavih plodova sadrži najviše kalcijuma — u dvadesetak badema se nalazi oko 75 grama ovog minerala, a tu su i biljna vlakna, razni vitamini...
 

 

Inicijalizacija u toku...