icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

produžite mladost

UMESTO SKUPIH KREMA S KOLAGENOM: Nutricionisti preporučuju hranu koja ima JOŠ SNAŽNIJE DEJSTVO

Ovi ključni sastojci krema za lice koje održavaju mladolik izgled nalaze se u brojnim zdravim namirnicama

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Trošite "brdo" novca na skupe preparate sa kolagenom, a sve kako biste se podmladili i sprečili pojavu bora? Nutricionisti kažu da grešite — postoji bolje i jeftinije rešenje.

 

Istraživanje iz 2019. godine otkrilo je je da 37 odsto Australijanaca mesečno troši do dve hiljade dinara na kozmetiku i ličnu negu, 26 odsto troši između sve i pet hiljada, dok 15 odsto svakog meseca odvaja i do 20 hiljada dinara, piše Mondo.

 

 

Najtraženiji proizvod je kolagen, koji već postoji u našem telu, to je najrasprostranjeniji protein koji se nalazi u kostima, mišićima, tetivama i koži i daje joj čvrstinu i elastičnost. Kad je reč o preparatima sa ovim sastojkom, jedna kapsula sadrži otprilike između pola i pet grama kolagena.

 

Nutricionisti istuču da istu i veću količinu ćete dobiti ako jedete hranu bogatu proteinima, poput mesa, piletine, ribe, jaja, mleka, sira, orašastih plodova, tofua, pasulja i mahunarki. Ova hrana će vašem telu obezbediti aminokiseline koje su mu potrebne za stvaranje kolagena.

 

Budući da je kolagen nestabilan bez vitamina C, takođe je važno redovno jesti hranu bogatu ovim nutrijentom. Dobri izvori su: brokoli, prokelj, paprika, paradajz, spanać, kivi, limun i pomorandže.

 

jesenja kuhinja, jesenje namirnice, hrana, voće i povrće, kuhinja
foto: Profimedia

A ukoliko želite da izgledate mladolik i zaustavite starenje neophodno je da redovno jedete hranu bogatu drugim hranljivim sastojcima koji su potrebni za održavanje kože zdravom.

 

A to je hrana koja sadrži...

 

  • cink — koji se nalazi u morskim plodovima, mesu, piletini, suvom pasulju i orasima. Neadekvatan unos cinka može dovesti do propadanja kože, uključujući akne i neke vrste dermatitisa.

 

  • vitamin A - ima ga u masnim ribama, žumancima, siru, tofuu, orašastim plodovima, semenkma, integralnim žitaricama i mahunarkama. Vitamin A pomaže mladim ćelijama kože da se razviju u zreli sloj kože koji čini prvi zaštitni sloj tela. Beta-karoten koji se nalazi u povrću može se pretvoriti u vitamin A u telu. Dobri izvori uključuju bundevu, šargarepu i lisnato zeleno povrće.

 

  • hranu bogatu polifenolima - to su supstance koje se nalaze u povrću, voću, začinskom bilju... Studije sugerišu da je veći unos povezan sa usporavanjem nekih oštećenja kože izazvanih izlaganjem suncu.