icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

probajte već danas

ZAMENITE PIRINAČ OVOM ŽITARICOM I ODUŠEVIĆETE SE: Jeftina i ukusna supernamirnica koja čini čuda za zdravlje

Podeli:

Ukoliko vam se dopadaju proso i intergralni pirinač, sigurno ćete uživati i u bulguru!

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Ova zdrava žitatica žućkastobraon boje ima ukus sličan orašastom, a zbog činjenice da obiluje hranljivim materijama spada u superhranu.


Najčešće se koristi u Indiji i Turskoj, ali je zastupljena na celom Mediteranu i nastaju obradom durum pšenice. Posebno je popularna jer je niskokalorična i ima malo masti, a često se viđa kao prilog u vegetarijanskim jelima. Ipak, može biti i deo salate, može se napraviti i u slatkoj verziji, a upotrebljava se i za punjenje patlidžana i sl.


Šta sadrži?


Što se tiče nutritivnog profila bulgura, u 182 grama nalazi se 151 kalorija, 6 grama proteina, kao i 34 grama ugljenih hidrata, 8 grama vlakana. Čak 20 odsto preporučene dnevne doze cinka nalazi se u ovoj količini bulgura, a tu su i 9 procenata dnevne doze niacina, 10 odsto preporučene doze gvožđa, 8 odsto opreporučene dnevne doze folata i vitamina B6, čak 55 procenata preporučene dnevne doze mangana, 15% magnezijuma...

 


Za šta se koristi?


Zbog svega toga, bulgur je vrlo koristan za zdravlje digestivnog trakta, odnosno za poboljšanje probave, smanjenje nadutosti i grčeva, kao i za bolju cirukulaciju, jačanje imunog sistema... Bulgur sadrži i fitohemikalije, koje pomažu kod smanjenja koncentracije glukoze u krvi, a obiluje i vitaminima i mineralima.


Imajte na umu da osobe koje pate od celijakije ne bi trebalo da konzumiraju ovuz žitaricu jer bulgur sadrži gluten.

 

Bulgur je posebno cenjen jer nije preskup, i pored toga koliko je koristan, pa se pakovanje od 200 grama može kupiti za manje od 200 dinara.

 

bulgur
foto: Shutterstock

Kako se priprema?


Bulgur se koristi kao zamena za pirinač ili bilo koju drugu žitaricu od celog zrna. Kao prilog se sprema tako što se na tihoj vatri kuva najviše desetak minuta.


Jednod od najpopularnijih jela s ovom namirnicom je bulgur s povrćem, koji se može služiti kao glavno jelo ili prilog, a ova mešavina koristi se i za punjenje paprika, patlidžana, burita itd.


Recept za bulgur s povrćem


Istopite margarin ili maslac u tiganju, potom dodajte jednu šolju sušenog bulgura i sitno naseckan crni luk. Mešajte na srednjoj vatri sve dok luk ne dobije zlatnu nijansu, potom dodajte naseckanu crvenu papriku, celer, kim, malo slatke mlevene paprike i mešajte dva minuta.

 

Potom dodajte dve šolje vode i kuvajte na najvišoj temperaturi sve dok ne proključa, a potom smanjite na srednju i kuvajte još 20-ak minuta, odnosno dok namirnice ne upiju svu tečnost. Kad bude pri kraju, dodajte soli i bibera po ukusu.

 

 

Inicijalizacija u toku...