icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

vegani je obožavaju

NAZIVAJU JE "MAJKOM SVIH ZRNA": Ova snažna SUPERHRANA priprema se jednostavno, a pomaže u borbi protiv mnogih bolesti

Izgledom podseća na žitarice i priprema se na isti način, ali zapravo je seme iz familije štireva, a spada u najzdravije namirnice

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Snažna kinoa se već milenijumima u Južnoj Americi koristila u ishrani, zbog čega se neretko naziva "drevno seme", ali ćemo češće čuti da je zovu pseudožitaricom zbog činjenice da se priprema isto kao žitarice i mnogi veruju da spada u njih.


Ova zdrava namirnica poznata je i kao "majka svih zrna", a postoji više tipova kinoe, a najzastupljenije su crna, crvena i bela.

 

Šta sadrži?


Ima brojna blagotvorna dejstva po zdravlje, i to zahvaljujući činjenici da nema gluten, a sadrži aminokiselinu lizin, koja je neophodna organizmu za pravilan rast i razvoj i proizvodnju energije, kao i proteine, vitamine iz grupe B, vitamin E, razne antioksidanse, flavanoide, potom esencijalne minerale (među kojima su mangan, magnezijum, gvožđe, fosfor, kalijum, kalcijum, cink, bakar i selen) i dosta biljnih vlakana ― jedna šolja kinoe ima čak 21% preporučenog dnevnog unosa!

 

kinoa
foto: Shutterstock

Zašto se koristi?


Zbog svog niskog glikemijskog indeksa (samo 53), ona je poznata kao važan saveznik u borbi protiv dijabetesa i smanjenje rizika za nastanak ove bolesti. Pored toga, kinoa snižava holesterol, pomaže u regulisanju krvnog pritiska, kao i u održanju telesne težine.


Vrlo je popularna namirnica među veganima i vegetarijancima, a NASA razmatra gajenje ovog semena u svemiru zbog visoke hranljive vrednosti i jednostavnog načina uzgajanja.


Kako se priprema?


Najpre izmerite količinu koju želite da upotrebite, a zatim je dobro isperite hladnom vodom. Nakon što je procedite, stavite u šerpu s preporučenom količinom vode i kuvajte na visokoj temperaturi dok ne proključa, potom dodajte prstohvat soli, smanjite temperaturu i kuvajte prema uputstvu u receptu jela koje spremate. Nema potrebe za mešanjem dok se termički obrađuje, a uglavnom ne treba da se kuva više od 15-20 minuta, u zavisnosti od šporeta i temperature.