Metro - holivudski film na ruski način na FESTU

0
Fim Metro biće prikazan u Sava centru u nedelju, 9. marta u 16.30.
Metro, promo foto
Metro, promo foto

Ruski blokbaster Metro poznat je kao prvi veliki ruski film katastrofe koji potpisuje reditelj Anton Megerdičev. Sa budžetom od 13 miliona evra, ovaj film je fascinantno tehnološko dostignuće i triler do sada neviđen u ruskoj kinematografiji. Film katastrofe razvio se u Holivudu i može se reći da je postao samostalni žanr, ako uzmemo u obzir veliki broj filmova sa sličnom tematikom koji se pojavljuju u bioskopima iz godine u godinu. Posebno inspirativan period bio je pred najavljenu majansku apokalipsu 21.12.2012, a čak je i Metro bio zakazan da premijerno bude prikazan upravo na ovaj datum.

Najveći utisak koji film ostavlja je u domenu vizuelnog, scnografija, režija i specijalni efekti su na neverovatnom nivou, a mnogi ističu da je sa daleko manjim budžetom od tipičnog holivudskog, filma uspeo da postigne daleko više. Iako pozajmljuje klišee i zaplete iz sličnih ostvarenja (mnogi ga upoređuju sa Staloneovim filmom Daylight), Metro je ipak specifičan ruski film. Scenario se ne bavi samo pukim rešavanjem katastrofalnog urušavanja tunela i sudbinom putnika, već se bavi i ličnim dramama preživelih.

Takođe, veliki iskorak je i što u holivudskim filmovima svemoćni junak predvodi i spašava preživele, dok je junak Metroa, lekar Andrej, čovek od krvi i mesa, uplašen u situaciji u kojoj se našao i suočen sa ličnim demonima koje mora da pobedi. Film je takođe kritika ekonomskog progresa u savremenoj Rusiji. Podzemni tuneli se se bukvalno urušavaju pod teretom novih zgrada, a hitne službe ne mogu da dođu do mesta nesreće zbog gužve u saobraćaju. Stari radnik na održavanju jedini shvata moguću opasnost, ali niko od mlađih kolega ga ne sluša. Andrej, koji bi mogao da bude bogat, ali je umesto toga izabrao rad u bolnici, je u suprotnosti sa Vladom, ljubavnikom njegove žene koji je predstavljen kao amoralni agent za nekretnine. Sukob stare i nove Rusije je očigledan, a pukotine na tunelu oslikavaju neminovne pukotine u društvu.

makonda-tracker