Rimejk francuskog filma Les liens du sang iz 2008. godine, koji predstavlja adaptaciju romana braće Papet baziranog na istinitim događajima, film Krvne veze, u domaće bioskope stigao je 1. maja. Radnja novog filmskog ostvarenja reditelja Gijoma Kaneta smeštena je u Njujork, 1974. godine. Pedesetogodišnji Kris (Klajv Oven) zbog dobrog vladanja pušten je iz zatvora pre vremena, a njegov mlađi brat Frenk (Bili Kurdup), policajac pred kojim je blistava karijera, nestrpljivo ga čeka napolju, voljan da mu pruži novu šansu, nadajući se da ga je život u zatvoru promenio. Ipak, nakon što mu je brat obezbedio krov nad glavom, posao i pomirenje sa decom i bivšom ženom, Kris, kog je otac Leon (Džejms Kan) oduvek, uprkos svemu više simpatisao, vraća se kriminalu i još jednom uspeva da izda porodicu.
Protagonista ovog ostvarenja, glumac Klajv Oven u intervjuu otkriva ko je zaslužan za njegovo pojavljivanje u ovom filmu, kako je bilo sarađivati sa rediteljem Gijomom Kanetom i glumcima Džejmsom Kanom i Bilijem Krudupom, kao i o procesu istraživanja osobina lika kog tumači i planovima za budućnost.
S: Kako je došlo do toga da dobijete ulogu u ovom filmu? Da li se zaista desilo da vas je reditelj Alfonso Kuaron sa kojima ste ranije sarađivali, a čije mišljenje izuzetno poštujete, savetovao da prihvatite ulogu?
- Sve je započelo sa Alfonsom, pre nego što mi je poslat scenario. Mislim da je reditelj Gijom Kanet bio taj koji je kontaktirao sa njim kako bi saznao nešto više o meni, budući da je znao da smo veoma bliski. Alfonso me je pozvao i rekao: Slušaj, Gijom će ti poslati scenario koji zvuči super. On je odličan momak i mislim da ćete uraditi dobar posao. Nakon toga sam pročitao scenario koji mi se zaista dopao, a zatim sam upoznao i Gijoma sa kojim sam odmah pronašao zajednički jezik. Tako je sve počelo.
S: Ovaj film predstavlja rimejk francuskog filma baziranog na knjizi koja je rađena po istinitoj priči. Kako je bilo raditi sa Gijomom na ovom ostvarenju, da li je bio otvoren za saradnju?
- Imali smo veoma dobru saradnju. Neobično je da je Gijom radio na originalnom filmu kao glumac, a sada je, kao reditelj, priču preneo u Njujork. Pogledao sam jednom originalnu verziju filma i nisam proveo mnogo vremena proučavajući ga, ali kada se priča prenese iz Francuske u Ameriku, priča dobija sasvim novi smisao. Proveo sam neko vreme sa Gijomom u Parizu dok smo radili na scenariju, a tom prilikom sam upoznao i momka po kom je nastao moj lik. Nije govorio engleski jezik, ali sam i te kako uspeo da se povežem sa njim.
S: Šta se u priči, nakon čitanja scenarija, istaklo i presudilo da prihvatite ovu ulogu?
- Najviše me je privukla priča o momku koji je nakon dugogodišnjeg boravka u zatvoru izašao kao izuzetno jak i težak čovek, u kom je uprkos svemu ostala velika doza kukavičluka. Više od svega želeo je poštovanje i bratovljevu i očevu ljubav. Dopalo mi se to što sam igrao nemilosrdnog, nasilnog, veoma jakog momka, koji je u isto vreme duboko u sebi mali dečak. Zbog toga sam znao da će biti interesantno i uzbudljivo glumiti jer je on mnogo više od običnog žestokog momka.
S: Prvo što gledaoci primate kada je vaš lik u pitanju jesu njegov akcenat i tetovaže. Da li ste vi morali da prođete kroz neki određeni proces kako biste proučili ulogu i razumeli kakav bi tip čoveka on mogao da bude?
- Više smo se koncentrisali na to da spojimo u jednu celinu sve njegove karakteristike. Imali smo izgled i tetovaže, a najbitnija stvar za mene bila je ideja da u jednom takvom zastrašujućem i nasilnom čoveku postoji toliko toga detinjastog. To je ono što sam najviše želeo da istražim.
S: Budući da niste imali mnogo vremena da uvežbavate uloge i dijaloge, da li je to za vas predstavljalo još veći izazov?
- Kada je filmska gluma u pitanju, probe su uvek teške. To nije pozorište, gde zaista morate da uvežbavate scene i dijaloge. Siguran sam da ne bi trebalo posvetiti previše vremena uvežbavanju filmskih scena, posebno dijaloga. Prilično je važno ostaviti da se neke stvari odviju same u trenutku snimanja, to sceni daje živost. Ipak, volim da provodim vreme razgovarajući o scenama. Za glumca je jako važno da zna tačno šta reditelj želi, kako bi zajedno došli do konačnog cilja. To saznanje je za glumca jako vredno jer na taj način može doprineti više u realizaciji svoje uloge.
S: Na filmu ste radili sa izuzetnom ekipom. Kakvu ste saradnju imali sa Džejmsom Kanom?
- On je filmu dao neku vrstu ličnog pečata. Zaista je bilo odlično sarađivati sa njim. Scene u kojima se pojavljuje porodica na čijem čelu je Džejms, često su pomalo odstupale od scenarija i bile življe upravo zbog njegovog upravljanja njima, a kako bi bile uverljivije, trebalo je uneti određenu dozu slobode. Te scene su ključne u filmu jer u njima možete videti svu komplikovanu dinamiku porodice.
S: Odnos između ova dva brata koji se nalaze sa dve različite strane zakona jako je kompleksan i komplikovan. Kako je bilo sarađivati sa Bilijem Krudupom koji u filmu igra vašeg rođenog brata?
- Bili je odličan glumac. Njegov lik predstavlja osobu zaglavljenu u večitim problemima prouzrokovanim pogrešnim postupcima i ponašanjem njegovog brata. Film jasno prikazuje kako članove porodice ne možemo birati, a kada se nađete u teškim situacijama, vodite se vašim instinktom i spremni ste na sve. Porodice su komplikovane, uključene su emocije i to su veze koje ne možete zanemariti. Koliko god pogrešnih odluka donosio i užasnih stvari radio, duboko ispod površine moj lik više nego išta u svom životu priželjkuje bratovljevo poštovanje i ljubav. Sama činjenica da mu se uporno vraćam sa istim željama i potrebama, njemu stvara beskrajne probleme.
S: Uskoro ćete se pojaviti u veoma intrigantnoj drami, televizijskoj mini seriji The Knick. Osim što glumite, vi ste i izvršni producent. Da li imate u planu da se u budućnosti više posvetite produkciji i kreativnom razvoju?
- Osećam da treba da se posvetim tome. Sa glumačke tačke gledišta, lakše je raditi moj posao ako sam od samog početka upućen u namere reditelja. U budućnosti ću biti više uključen u produkciju jer želim da budem prisutan od samog početka, odnosno dok projekat tek poprima svoj oblik.
Priredila: Tijana Radovanović