Umetnica performansa podelila je svoje iskustvo i otkrila šta se sve dešavalo.
Najpoznatija umetnica performansa Marina Abramović više od pet decenija pomera granice umetnosti kroz kontroverzne perfomanse, a jedan od neobičnijih je uključivao zamenu mesta sa prostitutkom iz ulice Crvenih fenjera u Amsterdamu 1970-ih godina.
Verovatno jedan od najpoznatijih performansa je bio onaj kada je posetiocima ostavila noževe, pištolj i žilete uz poruku da mogu da ih upotrebe na njoj.
Međutim, u red najzapaženijih je svakako i delo iz 2005. godine "Sedam lakih komada" koje je izvela u muzeju Gugenhajm u Njujorku prilikom kojeg je masturbirala osam sati.
Serija ovih perfomansa je trajala nekoliko dana u muzeju i bila je posvećena njenoj pokojnoj prijateljici Suzan Zontag.
Međutim, performans koji se izdvojio je bio onaj u kojem je rekonstruisala još jedno čuveno delo iz 1972. godine Vita Akončija i masturbirala ispod bine nekoliko sati.
Osvrćući se na ovaj kontroverzni performans nekoliko godina kasnije, Marina je rekla modnoj dizajnerki Beli Frojd da je to bilo "iscrpljujuće" iskustvo.
- Morala sam da sedim sedam sati, mislim da sam imala više od pet orgazama. Bilo je zaista teško jer sam i sledeći dan imala nastup. Bila sam iscrpljena - ispričala je Marina Abramović u podkastu "Fashion Neurosis".
- Problem za mene, sa ovim delom, bilo je odustvo pogleda javnosti: samo zvuk. Ali sam čula da su se ljudi odlično proveli, gore je bila velika zabava. Završila sam sa devet orgazama - ispričala je ona dodajući da se nikad u životu nije toliko koncentrisala i dodala:
- Bilo je strašno za naredni komad, bila sam tako iscrpljena -
BONUS VIDEO
Sjajan performans! Čegi i braća Bluz pevaju uživo u studiju





