Ništa na svetu ne može da zainteresuje javnost koliko i sama pomisao na teoriju zavere, a kada je reč o životu i smrt slavne lepotice i glumice Natali Vud, skoro sve je nejasno. Ona se pre tačno tri decenije, nakon svađe sa suprugom Robertom Vagnerom, udavila u dubokoj vodi od koje je inače imala fobiju, a iako je istraga, koja tada nije okončana, ovim povodom ponovo otvorena u novembru prošle godine, presuda je doneta pre dve nedelje i tada je zvanično istaknuto kako je po sredi ipak bio nesrećan slučaj. Ali, uprkos novom izveštaju mnogi veruju u ono što žele, pa priče o ovoj heroini nekadašnjeg Holivuda nastavljaju da intrigiraju. U njenom životu sve je bilo grandiozno: ljubav, posao, brak i smrt, ali ništa nije bilo njeno. Radila je predano, volela strasno jednog čoveka za koga se čak dvaput udala i umrla misteriozno.
Holivudska glumica Natali Vud rođena je 20. jula 1938. godine u San Francisku u porodici ruskih pravoslavnih imigranata Nikolaja i Marije Zakarenko. Kada su se njeni roditelji doselili u Sjedinjene Američke Države, jedva da su govorili engleski jezik. Neposredno po preseljenju promenili su prezime u Gurdin, pa se Natali od svoje četvrte godine zvala Nataša Gurdin. Već kao devojčica započela je karijeru na filmovima Čudo na 34. ulici koji je snimila 1947, ali pod strogim nadzorom svoje majke.
Njena sestra Lana Vud takođe je bila glumica koja je čak pozirala i za muški magazin Playboy, a njenog oca Nikolaja poznavaoci i prijatelji porodice često su opisivali kao pasivnog alkoholičara koji je činio sve što bi mu govorila supruga. Sa nepunih sedamnaest godina Natali je snimila film koji joj je doneo briljantan uspeh.
Za njega je platila i veoma visoku cenu jer se rano odrekla detinjstva. Naime, kada je dobila ulogu u Buntovniku bez razloga za koju je bila nominovana i za Oskara, postalo je jasno da Natali više nije devojčica. Radeći sa mladim glumcima Džejmsom Dinom i Denisom Hoperom zakoračila je u svet odraslih, mentalno i fizički. Mnogi biografi tvrde da je spavala sa dvadeset pet godina starijim rediteljem Nikolasom Rejom i kolegom Hoperom kako bi napredovala u karijeri. Devojci koja je na ekranu bila u društvu privlačnog Džejmsa Dina, a u privatnom životu imala uzbudljivu aferu sa rokenrol ikonom Elvisom Prislijem, zavidele su sve tadašnje tinejdžerke. Mnogima od njih Natali je, međutim, raspršila iluzije izjavom da Elvis ume da peva, ali ne ume da radi ništa drugo!
Možda je razlog za takvu njenu izjavu bila i činjenica što se još kao desetogodišnja devojčica, na prvi pogled, do ušiju zaljubila u osam godina starijeg kolegu Roberta Vagnera, televizijskog pastuva. Tačnije, kada ga je videla kako se prošetao Foxovim studijom, poverila je majci da će se jednog dana udati za njega. Ni on nije ostao imun na čari mlade zvezde, pa je nekoliko godina kasnije novinarima izjavio kako ga je s nogu oborila vatra u njenim očima. Bajka je bila stvorena, a želja joj se i ostvarila čim se zadevojčila. Ipak, njena bajka imala je srećan početak, ali ne i kraj.
Naime, posle godinu dana zabavljanja, glumica i Ar Džej, kako su Roberta prijatelji zvali, venčali su se 28. decembra 1957. godine. Paralelno sa blagostanjem u privatnom životu, Natali su cvetale ruže i u poslu. Za ulogu u filmu Priče sa zapadne strane nagrađena je Zlatnim globusom. Rola polno frustrirane tinejdžerke u drami Sjaj u travi i devojke koja planira abortus u filmu Ljubav sa pravim strancem ponovo su joj donele nominacije za Oskara. Ipak, kako u životu sve ima dve strane, lepu i ružnu, glumica je veoma brzo spoznala i tu drugu. Udajom i nagradama uspela je svetu, prijateljima i porodici da dokaže kako je odrasla, ali ne i dorasla zadatku da sve drži pod kontrolom. Nije joj bilo lako da vodi privatan život pred očima javnosti, da izdrži usamljenost prilikom zasebnih snimanja, odoli iskušenjima i ljubomori koja se neminovno javlja kad bi njen suprug snimao s nekom drugom lepom koleginicom. Sve to uzimalo je danak njenoj sreći i Natali je počela da pokazuje znake rastrzanosti i depresije. Kao jednu od mera predustrožnosti za očuvanje braka Vudova i Vagner svili su porodično gnezdo u kući od sto pedeset hiljada dolara što je za to vreme bilo nečuveno.
Međutim, nestabilnost je poput utvare vrebala sa svih strana. Vagnera su polako istiskivale nove zvezde poput Marlona Branda i Pola Njumena, a Natali Vud je od studija Warner Bros zaradila jednogodišnju suspenziju jer je odbila da snima film u Engleskoj. Nedaće na poslu, kao i duboki emocionalni problemi koje je Natali ponela iz porodice doprineli su skorom razlazu glumačkog para. Prema rečima jednog biografa to je bilo sasvim očekivano, s obzirom na to da je imala roditelje koji je nisu voleli, već su je iskorišćavali. Posesivna majka kontrolisala je Natalinu karijeru od detinjstva i prisvojila dobar deo njene zarade. Rastrzanoj između dominantne majke i novostečene slobode u karijeri i životu, Vudovoj je bila neophodna stručna pomoć.
Trenutak kada je njen suprug odbio da joj pomogne bila je kap koja je prelila čašu, pa je božanski lepa crnka, kako su je opisivali, odlučila da podnese zahtev za razvod braka 27. aprila 1962. godine. Mnogi smatraju da su za krah njihovog braka najzaslužnije preljubničke navike zgodnog glumca. Jedne večeri Natali je navodno zatekla Ar Džeja u kompromitujućoj pozi sa muškarcem. Iako je Vagner kasnije demantovao da se ovaj incident ikada dogodio, prema nekim izvorima šokirana Natali napustila ga je iste večeri. Posle razvoda, Vagner se oženio glumicom Marion Maršal, a Natali se našla u naručju Vorena Bitija ali ne zadugo.
Ubrzo je počela da srlja je iz jedne u drugu vezu, iz svake izlazeći sa novim ožiljkom na srcu. Posle pokušaja samoubistva i teške bitke protiv depresije, sreću je najzad pronašla sa pozorišnim agentom Ričardom Gregsonom. Venčali su se 1969. godine, a već naredne godine rodila je devojčicu Natašu. Momenat sreće, kako je Natali nazivala ovaj idilični period života, prekinut je kada je otkrila da je muž vara sa sekretaricom. Prevarena i izneverena, s mukom je proživela jesen te 1971. godine.
Da stara ljubav zaborava nema, pokazalo se već sledeće godine kada se Vagner vratio u njen život. Slučajan susret na jednoj zabavi rasplamsao je prigušene strasti među njima. Ar Džej je pozvao bivšu ženu u svoju kuću u Palm Springsu, a ona je kasnije priznala kako je imala tremu kao na prvom sastanku. Njih dvoje su 1972. godine doneli odluku da ponovo stanu na ludi kamen. Čak ni patološki strah od vode nije sprečio Natali da sa Vagnerom na njegovoj jahti u Malibuu ponovo razmeni bračne zavete. Naime, ona je kao devetogodišnjakinja doživela nesreću na snimanju i slomila levu ruku. Zato do kraja života, pred kamerama i privatno, nije skidala narukvicu jer je na ruci prikrivala ožiljak koji je bio posledica te nesreće. Desilo se to tokom noćnog snimanja kada se srušio pešački most na kojem je stajala, zbog čega se do kraja života plašila mraka i davljenja.
- Volim da sam na vodi ili kraj nje, ali nikako u njoj - često je govorila, uvek insistirajući da je dubleri menjaju u scenama koje uključuju kontakt sa dubokom vodom. Ipak, pošto je po drugi put izgovorila sudbonosno da voljenom čoveku i kada je rodila drugu ćerku Kortni, Natali se posvetila ulozi majke i supruge, dok je Vagner nastavio da snima za televiziju i film.
Međutim, bilo je pitanje trenutka kada će se nadarena glumica uželeti kamera, o čemu je uveliko polemisala i tadašnja javnost. Krajem sedamdesetih godina prošlog veka, Natali je odlučila da se vrati poslu na velika vrata, a novinski tekstovi bili su preplavljeni naslovima Natali Vud je ponovo u igri. Pojedinci tadašnjeg zaljubljenog, ali problematičnog para, tvrdili su da se takva situacija nije dopadala njenom suprugu.
Međutim, on je to uvek poricao. Slučaj je hteo da se tokom jednog filmskog projekta Natali nađe daleko od kuće i porodice, u Severnoj Karolini. Baš tu se sprijateljila s kolegom Kristoferom Vokenom i njih dvoje su postali nerazdvojni. Proneo se trač da su zapravo započeli aferu, mada bliski prijatelji kažu da to bio samo bezopasni flert. U svakom slučaju, Natali je svog novog prijatelja povela na tradicionalno porodično okupljanje tokom Dana zahvalnosti 1981. godine na Vagnerovu jahtu Splendor. Posle večere i mnogo ispijenih čaša alkohola, Ar Džej je primetio da je njegova supruga nestala sa jahte. Prema zvaničnoj verziji, pripita Natali se okliznula, pala sa broda i utopila se.
Šta se zaista desilo te noći, zauvek će ostati misterija. Vudova je pronađena utopljena čitavu milju daleko od jahte. Policija je tada saopštila da je na sebi imala spavaćicu, čarape i jaknu, brojne modrice po telu, kao i ogrebotinu na levom obrazu. Postoje naznake da se Robert posvađao sa Vokenom zbog bliskosti sa njegovom ženom. Osim teorije o ljubavnom trouglu, isplivala je priča i o romantičnoj vezi između Kristofera i Roberta, koja je navodno motivisala ljubavnike na najgori čin.
Međutim, ništa od ovoga nije dokazano, a Vagner nikada nije želeo da priča o tragičnoj smrti svoje supruge, dok se Voken deset godina posle nesreće odvažio da kaže kako je to bio nesrećni slučaj. Samo jedno je sigurno: život poznate glumice ugasio se u njenoj 43. godini, i sahranjena je u memorijalnom centru u Los Anđelesu.
Krajem 2011. godine istraga je bila ponovo otvorena jer su se navodno pojavili novi dokazi, ali misterija ni pre dve nedelje, početkom januara 2012, koliko je prošlo od donošenja nove sudske odluke, nije razjašnjena. Naime, američka policija nije pronašla nikakve dokaze po kojima bi misteriozna smrt holivudske glumice bila proglašena kao ubistvo, a ne kao nesrećan slučaj, kako što je zaključeno u prvobitnom izveštaju organa reda.
Kapetan broda na kojem je Natali nastradala izjavio je pred sudom kako se glumica žestoko posvađala sa suprugom i ubrzo nestala, a da je glumac odlagao potragu za njom. Kapetan je optužio Vagnera da je odgovoran za njenu smrt. Vagnerov publicist je prošlog novembra obelodanio da njegov klijent pozdravlja policijsku istragu, ali je pozvao ljude da ne pokušaju da ostvare profit 30 godina posle njene tragične smrti.
Moni Marković