Priča o porodici Anjeli ima sve elemente holivudskih filmova. Od prevare, osvete, smrti, tragedije, upakovano u luksuzan način života koji je Italija obožavala i mrzela u isto vreme...
Skandal u porodici Anjeli
Te noći, 10. oktobra 2005. godine ispred bolnice u Torinu stajala je grupa fotografa. Hitna pomoć je dovela Lapa koji je bio na ivici smrti od predoziranja mešavinom kokaina i heroina. Hitnu pomoć je nazvao 52-godišnji transseksualac, Patricija, kod koje je Lapo pronađen u stanu. Po priči 52-godišnje prostitutke, Lapo je u njen stan stigao oko ponoći i partijao do jutra s njom i dve koleginice. U jednom trenutku su shvatile da ga ne mogu probuditi i pozvale su hitnu pomoć.
Skandal koji je izbio, porodica Anjeli je teško mogla sanirati ili sprečiti. Svi italijanski i internacionalni mediji su isisali posljednju kap krvi iz ove priče, povezujući Lapove posete opskurnim kvartovima Torina sa transseksualnim prostitutkama. Kako to obično biva, u medije su se javljali svakojaki likovi tvrdeći da je Lapo od njih kupovao drogu ili spavao s njima. Na savršenu porodičnu sliku je bačena ljaga i činilo se da sve dobro što je napravio za Fijat više nije važno kao što je sramota koju je naneo familiji.
Itaijanski mediji znaju biti nemilosrdni jednako kao oni u Velikoj Britaniji, a posebno prema povlašćenim klasama koje su u bliskoj vezi s korumpiranom italijanskom vladom na čelu s Berluskonijem. Lapo je morao napustiti zemlju i otići u kliniku za odvikavanje od zavisnosti u Americi. Danas kaže da mu je to bilo najteži period u životu i da je srećan da je preživio. Porodičnom poslu se nije vratio već je odlučio da napravi sopstvenu imperiju. Osnovao je firmu Italia Independent i krenuo u biznis s naočarima. Ta vrsta biznisa posebno u Italiji gledana je kao unapred izgubljena bitka.
Naime, u Italiji caruje Luksotika koja u svom portfoliju ima svetski poznate brendove, a njihov vlasnik Leonardo Del Vekio je jedan od najbogatijih ljudi na svetu, sa bogatstvom procenjenim na 16 milijardi dolara. Bitka za nadmoć na tržištu imala je sve elemente Davida i Golijata. Lapo se inspirisao fotografijom Džeki Kenedi (za koju se takođe pričalo da je ljubavisala sa njegovim dedom) na kojoj je nosila prepoznatljive velike sunčane naočare i vozila Fijat.
Odlučio je da će njegov brend biti modernija verzija klasika, baš kao što je napravio s Fijatom, pa je lansirao prvu kolekciju naočara napravljenih od karbonskih vlakana i s paprenom cenom od oko 1000 evra. U modnim i poslovnim krugovima prva kolekcija je dočekana s podsmehom, najviše zbog cene koju su mnogi smatrali sumanutom za mlad i nepoznat brend, međutim Lapo se vodio filozofijom da ako želite pozicionirati luksuzan brend, morate se istaknuti, pa makar i kao predmet ogovaranja.
Džeki Kenedi Onazis: Kontroverzna prva dama Amerike
Kolekcija se rasprodala neverovatnom brzinom, a kao najbolji brend ambasador, pored Lapa, istakao se Karl Lagerfild koji je prvo kupio jedan par naočara, a potom krenuo korak dalje i za brend dizajnirao jednu kolekciju. Lapov sledeći potez vratio ga je njegovoj prvoj ljubavi - automobilima. Pre dve godine predstavio je novi projekt Italia Garage Customs, firmu koja se bavi ručno pravljenim uslugama za automobile, avione, jahte i motocikle. Usput je kreirao i manju kolekciju odela u saradnji s tadašnjom dizajnerkom kuće Guči, Fridom Đanini. Firma Independent Italia u prošloj je godini ostvarila promet od 39 miliona evra sa tendencijom rasta.
Svetski mediji su brže bolje pohitali pisati hvalospeve o neverovatnom povratku posrnulog naslednika, kojeg su svi otpisali kao još jedan nesrećan životni slučaj u kojem je previše novca uzelo svoj danak. Lapo se ne izvinjava za svoju prošlost, kaže da nema smisla gledati unazad. Kao jedini porok danas navodi crveni Marlboro i espreso.
I dalje živi punim plućima, neumorno planirajući sledeći potez i tvrdi:
U sebi imam konstantnu potrebu da idem napred jer sam izrazito strastvena osoba. Ali sam u isto vreme profesionalan, fokusiran i predan. Imam jasnu ideju gde želim da idem, šta želim da postignem i kako to da izvedem".