icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

novi trendovi

Influenseri gube na značaju! Evo ko i šta utiče na to šta smo nosili tokom 2021. godine

Podeli:

Proteklih godina, influenseri na društvenim mrežama bili su ti koji su određivali šta je in, ali čini se da se tokom 2021. godine mnogo toga promenilo, pa će vas možda iznenaditi novi tokovi modnog uticaja. Gde tražimo inspiraciju danas?

foto: Shutterstock, Victoria Chudinova
foto: Shutterstock, Victoria Chudinova

Kako se godina bliži kraju, počinje sumiranje i ove 2021, koja je zbog pandemije virusa korona i dalje prilično neobična, ali je za razliku od 2020. godine pružila više svečanih događaja, okupljanja slavnih, projekata u pop kulturi, revija i, samim tim, modnih vesti.


Pandemija je, međutim, osim prošlogodišnjeg zatišja na maltene svim poljima, donela još nešto: novi brendovi i dizajneri zanimljivi su modnim sladokuscima koliko i najpoznatiji i najprestižniji.


Prema platformi za modnu pretragu i kupovinu Lyst, tokom 2021. godine, jednako su pretraživani komadi slavnih modnih kuća i onih koji tek grade imena, a među najistaknutijima je Nensi Dodžaka, albanska dizajnerka s adresom u Londonu i dobitnica modne nagrade LVMH.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nensi Dojaka (@nensidojaka)

 

Njene haljine su se prosečno pretraživale po oko 7.000 puta, a odmah za petama su joj londonski kreatori Haris Rid i Maksimilijan. Štaviše, za Ridom je interesovanje tokom 2021. godine poraslo za čak 189 odsto u odnosu na prethodnu!


Ispostavilo se je uticaj influensera u padu i da zaljubljenici u modu inspiraciju traže na drugim mestima, a među "izvorima" koji prednjače je ― Netfliks.

 

1 / 3 Foto: Profimedia

 

Tačnije, televizijske serije. Naime, stil Regencycore, koji smo videli u seriji "Bridžerton" pominjan je na društvenim mrežama oko 105.000 puta za godinu dana, dok je brend Haltson pretraživan z čak 550 odsto više nakon što je objavljena mini-serija "Halston" o pokojnom dizajneru Roju Halstonu Froviku, koji stoji iza ove kuće. Nova sezona serije "Seksualno obrazovanje" objavljena je ove jeseni, a već u narednih nedelju dana zabeležen je značajan porast pretraživanja univerzitetskih jakni (93%) i zvoncari (50%).

 

Drugi novi "influenser" jesu video-spotovi i, uopšte, javne ličnosti. Po objavljivanju albuma Donda, Kanje Vest je povećao poražnju za komadima svoje modne kuće Yeezy, a zabeležen je i uticaj Bili Ajliš, Dodže Ket, Olivije Rodrigo itd.

 


Primećeno je i da svaki put kada poznata ličnost ponese odevni predmet s potpisom mlađih brendova, skoči i njihova popularnost, pa je tako Lil Nas u odelu Ričarda Kvina na dodeli nagrada BET Awards 2021 doveo do povećanja pretrage za komadima s floralnim motivima ovog brenda za čak 78 odsto. Hejli Biber je, s druge strane, napravila bum s haljinom Aleksandre Rič kakvu je nosila i naša Tamara Kalinić, koja je samo 48 sati kasnije pretraživana za 168 procenata više.

 

S druge strane, iako je Balensijaga odlično poznato ime, i njeni artikli delovali su tako na ljude nakon što ih ponese superzvezda: nakon što se Kim Kardašijan na Met gali pojavila noseći masku ove kuće koja prekriva celu glavu i prošetala Njujorkom sa sličnim kožnim aksesoarom, na modnim pretraživačima je zavladala pomama za fantomkama. Samo posle Met gale 62 odsto tokom 48 sati!

 

1 / 11 Foto: Profimedia


Lyst očekuje da će sledeće godine najviše pažnje privlačiti stil britanske teniserke Eme Radukanu, mlade američke pesnikinje Amande Gorman, glumice Eme Korin i manekenke Kai Isaije Džamale.

 

 

Inicijalizacija u toku...