Čak i posao koji volite može da postane loš ukoliko imate ovakvog šefa. Kako se ponašati u toj situaciji?
Nikada nećete stvoriti tim koji realizuje postavljene ciljeve ako vaše ponašanje degradira druge članove tima, ili ako je Ja glasnije od Mi. I pre nego što izgovorite čuveno „Ne vidim entuzijazam u tebi“, razmislite da li ste dali razlog i uslove da zaposleni imaju entuzijazam? Redovna plata nije odgovor, jer je to obaveza koju vam i sama država nameće. Istina je da većina ljudi radi za platu, ali novac nije uvek dovoljan razlog da inspiriše. Manje kapitalizma, više socijalizma, zaključila bih.
Razlika između dobrog i lošeg šefa
Ključna razlika, jer loš šef nije nužno i loš čovek. Ako neko odlično obavlja svoj posao, a ima loš odnos sa vama, onda je problem u komunikaciji i to se rešava – komunikacijom. Ne ogovranjem. Ne ignorisanjem problema. Ovo je važno da shvate i zaposleni i šef. Jer, sećam se moje bivše menadžerke kada je na moje „Imamo problem u komunikaciji“ rekla „To nije tačno, pa mi smo drugarice“ i nastavila da me ignoriše. Zaista, ako ste šef, pretpostavimo da ste u kasnim dvadesetim ili stariji, pa valja odrasti, bar na profesinalnom planu.
Na kraju krajeva, ako pretpostavite da ćete imati zaposlene samo zato što svakog 1. dobijaju platu, imaćete česte „štrajkače“. Jer – redovna zarada plaća račune, ali šta ulazi u definiciju integriteta?
Vrlo je važno da prepoznate situaciju i da ne proglasite svakog šefa lošim šefom, jer osude zasnovane na generalizovanju će, skoro pa, unuštiti društvo. Prošla sam kroz škole velikog broja šefova i veći je broj onih kojima sam beskrajno zahvalna na prilici da učim od njih. Kada sam odlazila od takvih poslodavaca, nisam odlazila znatno materijalno bogatija, ali sam, svakako, odlazila sa više znanja nego što sam imala na početku saradnje.