da li je moguće?

Uspon i pad najpoznatije Italijanke na svetu: Da li je lepa plavuša potkradala humanitarni fond za pomoć deci?

Trendseterka našla se u epicentru skandalla neviđenih razmera. 

Influenserka se suočava sa ozbiljnim optužbamafoto: Mimmo Carriero / IPA / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Kjara Feranji (37) poznata influenserka i preduzetnica, postala je simbol modernog digitalnog uspeha kao jedna od najprepoznatijih influenserki današnjice.

 

Njena karijera započela je kroz deljenje modnih saveta i lifestyle sadržaja na društvenim mrežama, gde je brzo stekla ogroman broj pratilaca. Njena sposobnost da kreira privlačne i inspirativne sadržaje dovela je do saradnje sa poznatim brendovima i širenja njene lične marke.

 

Međutim, u poslednje vreme Kjara se suočava s nizom kontroverzi i optužbama koje su izazvale značajnu pažnju medija i njenih pratilaca.

 

Popularna trendseterka vratila se sa svog odmora u Grčkoj, kada ju je u Italiji dočekala pre dva dana zatvorena istraga u vezi sa skandalom u centru kog se našla.

 

Čini se da Feranjijevu očekuje duga borba i suđenja, a evo o čemu je zapravo reč.

 

Kjara Feranji i Alesandra Baloko predsednica i izvršna direktorka kompanije koja proizvodi "Pandoro Balocco", suočile su se sa istragom zbog teške prevare u vezi sa "Pink Christmas" Pandoro proizvodima.

 

Naime, osumnjičene su za moguću prevaru u komercijalnom poslovanju, a predmet istraživanja vodi zamenik tužioca Eugenio Fusko. Njihove kompanije već su kažnjene sa više od milion evra od strane Antimonopolskog organa, dok je "Balocco" kažnjen sa 420.000 evra.

 

Kjara se oglasila 8. januara, izjavivši da je mirna jer je uvek delovala u dobroj veri i da veruje da će to biti jasno tokom istrage. Ipak, izrazila je zabrinutost zbog manipulacije informacijama od strane nekih medija.

 

Optužbe su se, između ostalog, fokusirale i na humanitarne aktivnosti. Naime, Feranji se zamera zbog načina na koji je promovisala limitiranu seriju lutaka Trudi iz 2019. godine, čiji je deo prihoda bio namenjen borbi protiv vršnjačkog nasilja. Njena kompanija pojasnila je da su prihodi od prodaje putem e-trgovine zaista donirani organizaciji "Stomp Out Bullying".

 

U slučaju "Pandoro", reklamna kampanja je stvorila iluziju da će deo prihoda od prodaje biti doniran bolnici "Regina Margherita" u Torinu.

 

U stvarnosti, Balocco je donirao samo 50.000 evra u maju 2022. godine, bez obzira na promet koji je Pandoro ostvario, a koji je bio skuplji od standardnog proizvoda. Kompanije Kjare Feranji navodno su ostvarile profit od oko milion evra kroz ovu akciju.

 

Nakon skandala Kjara je objavila izvinjenje na Instagramu, ali je na to usledilo više od 18.000 negativnih komentara od strane njenih pratilaca.

 

Njene saradnje sa brendovima, poput "Safilo Group" i "Coca-Cole", takođe su prekinute. U međuvremenu, broj njenih pratilaca opao je sa 30 na 29,5 miliona, što i nije značajno, ali njena reputacija je dovedena u pitanje.

 

Ovaj slučaj izazvao je pažnju čak i na nivou vlade, koja radi na "Feranji zakonu" kako bi uvela red u humanitarno poslovanje, uključujući obavezu izveštavanja o naknadama i sponzorstvima.

 

* Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

 

BONUS VIDEO

Influenserka obelodanila: Poruče paket iz Zare, snimaju, slikaju, a onda urade ovo