icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

uvrstite ih u ishranu

Namirnice koje smanjuju rizik od MOŽDANOG UDARA za 20 odsto

Naučnici su došli do zaključka da određene namirnice mogu da sačuvaju pamćenje i smanje rizik od moždanog udara i do 20 odsto.

foto: Shutterstock/Africa Studio
foto: Shutterstock/Africa Studio

Rezultati studije koja je nedavno objavljena u časopisu Američke akademije za neurologiju pokazali su da je pad kognitivnih sposobnosti na duže staze bio sporiji kod grupe ljudi koja je jela hranu bogatu flavonola, bez obzira na druge faktore rizik. 

 

Sa druge strane, najveći pad je zabeležen u grup ispitanika koji su jeli najmanje namirnica sa flavonolom. 


– Naša studija sugeriše da određeni izbor hrane može da utiče na sporiju stopu kognitivnog pada. Nešto tako jednostavno kao što je jesti više voća i povrća i piti više čaja, posebno zelenog čaja, jednostavan je način na koji ljudi mogu da imaju aktivnu ulogu u održavanju zdravlja mozga –izjavio je autor studije i profesor na odeljenju interne medicine Medicinskog centra Univerziteta u Čikagu Tomas Holand. 

 

Flavonoli štite ćelije, uključujući i neurone, pa je moguće da postoji direktan uticaj na kognitivne funkcije. 

Spanać
foto: Shutterstock/Maddas

Osim toga, flavonoli imaju izuzetno jaka antioksidativna svojstva, koja u velikoj meri doprinose i optimalnom funkcionisanju kardiovaskularnog sistema što zauzvrat čini i osnovu za prevenciju moždanog udara i drugih cerebrovaskularnih oboljenja. 

 

U kojima namirnicama ima mnogo flavonola?

 

U pitanju su crveni luk, jabuke, brokoli, borovnice, karfiol, kelj, spanać i čajevi, pogotovo zeleni čaj. Takođe, ova jedinjenja mogu da se pronađu i u borovnicama, kelju, šparglama, jagodama te medu, crnoj ribizli, orasima, kruškama, maslinovom ulju, vinu i paradajz sosu.

 

Svakodnevna konzumacija ovih namirnica može da smanji rizik od moždanog udara za čak 20 odsto.