icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

ZDRAVLJE NA DOHVAT RUKE

ISTRAJNI STE U NAMERI DA NE KONZMIRATE MESO? Nutricionista otkriva čime ga možete zameniti, bez osećaja umora!

Podeli:

Nutricionista Rendi Ivans kaže da ukoliko prestanete da konzumirate meso, možete primetiti i da se smanjuju znaci zapaljenja u telu.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Nutricionistkinja Erika Ingrejem poručuje da svi na hranu reaguju drugačije, a način na koji uvodite ovu promenu je ključan.

 

"Na primer, ako ste neko ko svakodnevno jede meso, važno je da razmislite o tome čim ćete zameniti meso u obrocima", kaže Ingrejem, dodajući da ako ovu namirnicu ne zamenite pravim nutrijentima, verovatno ćete se osećati umorno.

 

Ona savetuje da jedete dosta namirnica bogatih proteinima, poput pasulja, orašastih plodova, soje, jaja i celih žitarica, kako biste imali dovoljno energije.

 

"Proteini su važni za mišiće, funkcionisanje imuniteta, kao i transport molekula kroz telo. Ako ne unosite dovoljno aminokiselina kroz hranu, nećete moći dobro da funkcionišete", poručuje ona.

 

Promena u unosu proteina nije jedini razlog zašto ćete se možda osećati umorno.

 

Meso
foto: Shutterstock

"Meso je naš primarni izvor heme-gvožđa, vrste gvožđa koja održava nivo ovog minerala u našim telima", ističe dijetetičarka i nutricionistkinja Emili Tils.

 

"Ako ste unosili dosta mesa, a sada ga ne jedete uopšte, izlažete se riziku da dođe do deficita gvožđa u organizma", upozorava ona, dodajući da se to može rešiti povećanim unosom namirnica bogatim gvožđem – spanać, tamna čokolada, sočiva.

 

Nutricionista Rendi Ivans kaže da ukoliko prestanete da konzumirate meso, možete primetiti i da se smanjuju znaci zapaljenja u telu, posebno ako ste pre toga jeli dosta obrađenih suhomesnatih proizvoda koji sadrže i dosta veštačkih dodataka. Bez njih u telu, poboljšaće se varenje i generalno ćete se osećati bolje.

 

Ako iz bilo kog razloga odlučite da ne jedete meso na neko vreme, Ivans kaže da je najvažnije da unosite što više celih namirnica, a ne da se oslanjate na neke obrađene namirnice kao zamenu za meso.

 

 

 

Inicijalizacija u toku...