icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

bolje od lekova

Hrana protiv migrene: Uz ovih 8 MOĆNIH NAMIRNICA nikad nećete imati glavobolju

Veliki broj ljudi na svetu ima problema sa glavoboljom, ali ne znaju da lesto postoje vrlo jednostavni načini da ih se reše.

foto: Vladislav Noseek/Shutterstock
foto: Vladislav Noseek/Shutterstock

 

Umesto što se „kljukate“ gomilom lekova protiv migrene, možda je bolje rešenje da probate da to ih sprečite tako što ćete ubaciti određene namirnice u svoju ishranu.

 

Mi smo vam napravili mali spisak onih koje su stručnjaci preporučili za probleme ove vrste.

 

Banane

 

Tražite nešto što može brzo i lako da vam pomogne ako imate glavobolju? Nekad do glavobolje dolazi zbog neodostatka energije i ljudi onda često odluče da pojedu neku čokoladicu, ali banana je ipak bolje rešenje.

 

Banane
foto: Hanna_photo/Shutterstock

 Ovo voće brzo vraća energiju, a ima i dozu magnezijuma u sebi, što je posebno dobro za glavobolju.

 

Lubenica

 

Iako mnogi misle da je lubenica voće, ona je u stvari povrće zbog načina na koji raste. Lubenica ima 92 posto vode u sebi i može vam pomoći da ostanete hidrirani. Čak jedna trećina ljudi sa glavoboljama tvrdi da imaju taj problem zbog dehidratacije.

 

Orašasti plodovi

 

Ako na dnevnom nivou unosite dovoljno magnezijuma, onda je velika šansa da nećete biti u situaciji da imate bolove u glavi. A jedan od sjajnih načina da povećate dozu magnezijuma je da jedete orašaste plodove.

 

 

Biljni čajevi

 

Čajevi imaju višestruke prednosti protiv glavobolje. Čaj može pomoći u ukupnoj hidrataciji, što samo po sebi može sprečiti ili ublažiti glavobolju, a u zavisnosti od vrste čaja, postoje i druge prednosti.

 

Čaj
foto: Marian Weyo/Shutterstock

Na primer, pepermint je jedna od stavki koja može biti efikasna u ublažavanju sinusnog pritiska. Zapušenje sinusa i pritisak su uobičajeni simptomi sinusne glavobolje, a ona se izaziva upalom i oticanjem sinusa.

 

 

Kafa

 

Kafa je „mač sa dve oštrice“, pošto može da vam pomogne u sprečavanju glavobolje, ali i da ih izazove. Svi znamo da kafa sadrži kofein, koji se dodaje nekim vrstama lekova protiv glavobolje.

 

Sreća, Spokoj, Žuta boja, Jesen, Kafa, Jutarnja kafa
foto: shadow_girl/Shutterstock

Ali kafa može dovesti i do glavobolje ako se recimo odvikavate od kofeina. U svakom slučaju šolja kafe je brzo rešenje za ovu vrstu glavobolje, ali važno je zapamtiti da kofein može ostati u vašem sistemu do pet sati.

 

 

Čokolada

 

Čokolada može da vam olakša glavobolju koja je izazvana odvikavanjem od kofeina.

 

Čokoladni kolač
foto: Shutterstock / Maria Medvedeva

Većina tamnih čokolada ima oko 40 do 50 miligrama kofeina, što je otprilike ista količina koju biste dobili u šoljici zelenog čaja i oko pola količine od šoljice obične kuvane kafe. Dakle, u zavisnosti od osobe, porcija tamne čokolade može biti dovoljna da ublaži glavobolju odvikavanja od kofeina.

Bobičasto voće
 

Jedenje stvari koje su bogate antioksidansima može pomoći da se smanji pritisak u sinusima tokom vremena. Borovnice, jagode, kupine i maline su dobar izbor.

 

Jogurt

 

Jogurt hidrira i može poboljšati zdravlje creva.

 

Kim, Jogurt
foto: Ozgur Senergin/Shutterstock

Mnogi ljudi sa migrenom imaju gastrointestinalne simptome, uključujući i zatvor, pošto dehidracija može doprineti i jednom i drugom simptomu. Običan jogurt je probiotička hrana koja može da reši oba problema promovisanjem zdravlja creva i kao izvor hidratacije.