icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

odmah je pojedite

Moćne, hranljive, ne goje i ČUVAJU ZDRAVLJE: 5 razloga zbog kojih morate jesti BAREM JEDNU JABUKU dnevno (i to nije sve)

Jabuke nisu samo ukusno voće, one su prava riznica zdravlja i čudo za naš organizam!

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Svi znamo da su jabuke voće koje se jede u svakom domaćinstvu, i to s dobrim razlogom! One su neverovatno zdravlje i hranljive.

 

Mi vam donosimo 5 fantastičnih razloga zbog kojih treba da jedete minimum jednu jabuku dnevno:

 

1. Jabuke su hranljive

 

Jedna srednja jabuka (nešto malo manje od 200 grama) izuzetno je moćna! Ima 95 kalorija, 25 grama ugljenih hidrata, 4 grama vlakna, a bogata je vitaminom C, vitaminom K i kalcijumom. Osim toga, izvor je mangana, bakra, kao i vitamina A, E, B1, B2 i B6!

 

One su bogat izvor polifenola i najbolje je da ne skidate koru jabuke, jer ona sadrži većinu polifenola i polovinu vlakana.

 

2. Smršajte uz jabuke

 

One su bogate vodom i vlaknima. Ako jedete jabuku pre obroka, prema jednoj studiji, bićete sitiji od onih koji to ne učine. Takođe, u istoj studiji se ističe da su oni uneli 200 kalorija manje.

 

U jednoj desetonedeljnoj studiji se pokazalo da su žene s prekomernom težinom, koje su jele jabuke, gubile kilograme.  Uz njih ćete imati niži nivo lošeg holesterola i triglicerida.

 

 

3. Dobre su za srce

 

Jabuke sadrže rastvorljiva vlakna, koja pomažu smanjenju nivoa holesterola u krvi. Takođe, sadrže polifenole, koji imaju antioksidativni efekat. Većina njih se nalazi u kori. Jedan od tih polifenola je i flavonoidni epikatehin, koji može da snizi krvni pritisak. Isto, veruje se da prisustvo polifenola smanjuje rizik od infarkta!

 

4.Smanjuju rizik od dijabetesa

 

Nekoliko studija je pokazalo da jedenje jabuka smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2. Čak i nekoliko jabuka nedeljno imala su efekat zaštite. Moguće je da polifenoli utiču na prevenciju oštećivanja beta ćelija u pankreasu, koje prouzvode insulin i često su oštećene kod ljudi koji imaju dijabetes tipa 2.

 

jabuka, beli zubi, Zdrav život
foto: Profimedia

5. Imaju efekat prebiotika

 

Jabuke sadrže pektin, tip vlakna koji funkcioniše kao prebiotik, odnosno hrani dobre bakterije u vašim crevima. Tanko crevo ne apsorbuje vlakna tokom varenja, već ona idu u debelo crevo, gde utiču na rast dobrih bakterija. Takođe, pretvara se u druge materije koji cirkulišu kroz vaše telo. To je, prema istraživanjima novijeg doba, razlog zbog kog je jabuka uspešna u borbi protiv gojaznosti, dijabetesa tipa 2 i srčanih bolesti...

 

I ne samo to...

 

  • Jabuke imaju prirodne komponente koje, prema studijama, mogu pomoći u borbi protiv kancera. Navodi se da smanjuju rizik od kancera i kasnije smrti od ovog uzročnika.

 

  • Jabuke imaju antioksidativne i antiupalne materije koji pomažu u poboljšanju imunog odgovora i u borbi sa astmom. Takođe, utiču i na zdravlje kostiju, posebno kako starimo.