icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

iznenadićete se

JEDITE IH BEZ GRIŽE SAVESTI I MRŠAVITE DRASTIČNO! 7 namirnica koje su vrlo BOGATE PROTEINIMA i smemo da uživamo u njima

Podeli:

Ne samo što je dopušteno da ih jedemo već je poželjno da to činimo svakodnevno zbog njihovih brojnih hranljivih materija

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Zaboravite na masnu i prženu hranu i posegnite za dobrim kalorijama koje dolaze iz namirnica bogatih proteinima!

1. Sir

foto: Profimedia

Za proizvodnju jedne kriške sira potrebna je čaša mleka, pa ne čudi da je ovaj proizvod pun hranjivih stvari poput kalcijuma, fosfora, selena i vitamina B12. U jednoj kriški sira krije se i nešto manje od 7 grama proteina koji su neophodni za izgradnju mišića, pravilan rad mozga i svih drugih organa u telu. Njegova konzumacija se posebno preporučuje osobama koje izbegavaju da jedu meso i ribu.

2. Jaja

Jaja, jaja
foto: Shutterstock

Kokošije jaje je jedina namirnica na svetu koja prilikom kuvanja ne gubi nimalo svojih hranjivih materija, a ima ih mnogo. Uz većinu minerala i vitamina, ona je i odličan izvor Omega-3 masnih kiselina, koje štite srce i kardiovaskularni sistem. Nakon uživanja u ovim proteinskim bombicama, osećate se duže sitima, pa se jaje smatra i saveznikom mršavljenja.

3. Riba

Pastrmka, riba, posno
foto: Shutterstock

Mediteranska ishrana se smatra jednim od najzdravijih režima ishrane u svetu, a počiva na konzumaciji plave ribe poput jeftine, ali zdrave srdele. Studije su pokazale da ljudi koji nekoliko puta nedeljno jedu ribu bogatu Omega-3 masnim kiselinama su generalno zdraviji i sretniji, imaju niži krvni pritisak i manji rizik od dobijanja hroničnih bolesti.

4. Orašasti plodovi

foto: Profimedia

Bademi, orasi, lešnici i drugo orašasto voće odličan su izvor vitamina E koji osigurava elasticitet i zdravlje kože. U njima se nalaze i značajne količine magnezijuma koje teško apsorbujemo iz hrane, a koji je izuzetno važan za borbu protiv svakodnevnog stresa. Ovaj tip proteina posebno se preporučuje osobama koje izbegavaju hranu životinjskog porekla poput vegana.

5. Maslinovo ulje

foto: Profimedia

Maslinovo ulje je dar prirode i odličan saveznik sveukupnog zdravlja. Reč je o izvoru dobre masti (nezasićenim masnim kiselinama) koje obiluje i vitamina E i K, kao i moćnim antioksidantima. Redovna upotreba maslinovog ulja (a posebno ekstradevičanskog!) dokazano štiti od upala, snižava krvni pritisak i štiti od bolesti srca i krvnih sudova.

6. Punomasni jogurt

Jogurt
foto: Profimedia

Prilikom kupovine nemojte zaboraviti niti na jogurt, a naročito one dobijene iz punomasnog mleka. Jogurt je veoma zdrava namirnica jer obiluje kalcijumom, koji štiti zube i kosti, ali sadrži i probiotike koji podstiču rad probavnog sistema i štite ga od bolesti. Čitajte deklaracije na proizvodima i izbegavajte jogurte sa skrivenim veštačkim zaslađivačima.

7. Kokos

kokos, kokosovo ulje
foto: Profimedia

Kokos je voće s najvećim postotkom zasićenih masnih kiselina uopše (čak 90 posto). Uprkos tome ljudi koji jedu mnogo ovog egzotičnog voća, a u pripremi hrane koriste njegovo ulje nisu u opasnosti od razvijanja kardiovaskularnih bolesti.

Glavni razlog za to krije se u činjenici što se kokosove masne kiseline drugačije razgrađuju. Štaviše, podstiču rad metabolizma i osiguravaju duži osećaj sitosti, pa se preporučuju osobama koje drže dijetu ili pokušavaju da održe željenu težinu.

Inicijalizacija u toku...