stručnjak za poznate

Kako biti celebrity? Poznati voditelj otkriva kako se postaje i ostaje poznat

0
Dugogodišnji novinar i televizijski voditelj Damir Šehanović, autor knjige Biti celebrity, u intervjuu za Story analizira PR strategije zvezda i njihove recepte za uspeh i dugovečnost na sceni.
foto: Promo
foto: Promo

Damir Šehanović nedavno je u Beogradu promovisao knjigu Biti celebrity koju čini osam priča o najeminentnijim muzičkim imenima EX YU estradnog prostora koji su, između ostalih, bili gosti serijala Damar rađenog u periodu 2002. – 2010. godine za TV stanice Open Broadcast Network (OBN), Pink BiH i BHT. Tekstovi su bazirani na autorovim privatnim i poslovnim iskustvima sa akterima priča, anegdotama sa snimanja te fragmentima intervjua datim za emisiju Damar. Posebno je zanimljivo što se Šehanović, kroz svoje priče, referirao i na strategije i tehnike PR-a kojima su se ove zvijezde služile u svom nastajanju i radu, a što je bila i tema autorovog magistarskog rada odbranjenog na Filozofskom fakultetu u Tuzli 2012. godine. (Strategije i tehnike celebrity odnosa sa javnostima u ex jugoslovenskom kulturološkom okruženju). Za Story govori o domaćim i stranim zvezdama, načinu na koji se postaje i ostaje poznat i najboljim strategijama za odnose sa javnošću slavnih ličnosti.

 

foto: Promo

Šta danas znači biti celebrity?

- Po nekoj najprostijoj definiciji, celebrity su svi oni ljudi koji svojim životom i radom izazivaju pažnju šire javnosti. Današnji celebrity su nešto potpuno drugačije od onoga što su bili pre 50, 40 ili 30 pa i 20 godina. Danas su celebrity obično ljudi koji su spremni na ogoljavanje sopstvenih života pred kamerama i foto aparatima i da zarad malo medijske slave ruše sve kriterijume normalnog i zdravog života. Nažalost, mediji im u tome svesrdno pomažu zbog rejtinga gledanosti, prodaje novina ili lajkova na web portalima. Postoji i onaj mali procenat celebritija koji taj status zaslužuju samo i isključivo zbog rezultata svog rada. Kris Rojek koji je među prvima pisao o celebritijima podelio ih je na one koji su nasledili status celebritija, one koji su taj status samostalno stekli, one kojima je pripisan, kao i celetoide i celeaktore. Ovi posljedni su mi dragi jer su to izmišljeni celeb likovi poput Supermana, Betmana ... dok se gnušam celetoida - onih koji svoj status stiču samo i isključivo skandalima, ogoljavanjem intime u reality show programima i sl.

Koliko se značenje tog pojma razlikuje u svetu i kod nas u regionu?

- Razlika je pre svega u novcu koji se vrti u tom biznisu. Svedoci smo kako je porodica Kardašijan na osnovu ničega postala popularna i koliko novca zarađuju na osnovu toga. U regionu su to neki pokušali prepisati ali su brzo sagoreli jer iza toga ne postoji velika mašinerija i novac, kako to obično ide u svetu.

 

makonda-tracker