Otac slavnog Kardena bio je proizvođač vina i očekivao je da će njegov sin preuzeti porodični posao ili studirati arhitekturu. Međutim, mladi Pjer voleo je balet i pozorište, želeo je da bude glumac, te bio fasciniran lepotom pozorišnih kostima...
Kada je imao 14 godina Pjer je počeo da radi kao pomoćnik krojača a 1945. stiže u Pariz, upisuje studije arhitekture i radi za modnu kuću Pakvin, a zatim za Skjapareli. 1946. godine Kristijan Dior otvara svoju modnu kuću i angažuje Kardena za krojača. Ubrzo, postaje glavni dizajner u njegovom ateljeu! Iste godine radi na maskama i kostimima za Žana Koktoa i Kristijana Berarda, za njihov film "Lepotica i Zver".
Pjer Karden: Sloboda je moj luksuz
Četiri godine kasnije osniva svoju modnu kompaniju i počinje intenzivno da pravi maske i kostime za pozorište. Njegove haljine poznate kao bubble dresses iz 1954. godine doživljavaju trijumf širom sveta a njemu omogućavaju da otvori svoj prvi butik "Eve", a zatim i "Adam". 1957. godine putuje u Japan prvi put i postaje počasni profesor na koledžu za dizajn (Bunka Fukosa) i drži predavanja o svom čuvenom trodimenzionalnom kroju.
1959. predstavlja svoju prvu ready-to-wear kolekciju za žene u pariskoj robnoj kući Printemps. Tri godine kasnije lansira svoju prvu kolekciju za muškarce (Cylindre), i osniva odeljenje za muškarce u kom lansira ready-to-wear kolekcije i aksesoare. 1966. prikazuje svoju prvu dečju kolekciju a njegove modele počinju da nose slavne osobe, između ostalih Loren Bakol koja nosi njegove haljine, zatim balerina i koreograf Maja Plisecka i glumica Marlen Ditrih.
Njegove čuvene "svemirske" avangardne kolekcije su inspirisane njegovom fascinacijom putovanjima čoveka na Mesec. 1971. posećuje NASU i postaje prvi civil koji je obukao svemirsko odelo koje je nosio astronaut Baz Aldrin, član posade Apola 11 i drugi čovek koji je hodao po Mesecu. Nil Armstrong je prvi, a obojica su se tog jula 1969. upisali u istoriju. Svoje modno carstvo proširuje i na parfemsku proizvodnju predstavljajući prvi u nizu muških parfema "Pour Monsieurs", a kasnije i "izletom" u ugostiteljske vode kupujući 1981. godine pariski restoran Maxim's.
Njegova popularnost prevazilazi granice Francuske kada 1991. godine održava istorijsku modnu reviju na Crvenom trgu u Moskvi ispred 200.000 ljudi. Pjer je takođe bio gost i Beograda pre 5 godina kada je održao modnu reviju na Belom dvoru inspirisanu svojom večitom temom futurizmom kao i šezdesetim godinama prošlog veka. Pre toga, Karden je dolazio u Jugoslaviju da predstavlja kolekcije Jovanki Broz.
2014. godine premešta svoj muzej u Pariz. Dve godine kasnije priređuje reviju u čast 70 godina od osnivanja brenda u Akademiji lepih umetnosti, što je prvi put da ovaj renomirani institut otvara vrata za nekog modnog dizajnera. Privatan život je nekako ostao u senci njegove karijere... Nikada se nije ženio i nema decu a nedavno su se pojavile glasine da je to učinio tajno.
Jugoslovenski Pjer Karden: Zašto je vulgarno biti u trendu
Svaka od njegovih kolekcija je dokaz njegove neustrašivosti u
eksperimentisanju. Slavni dizajner je rekao:
Odeća koju preferiram je ona koju kreiram za život koji još uvek ne postoji, za svet sutrašnjice."
Veliki izvor inspiracije za Kardena su bili geometrijski oblici: kvadrati, trouglovi a najviše krugovi. Drugi veliki izvor inspiracije za čuvenog francuskog dizajnera je priroda, posebno cveće. Kreator nas svojim kreacijama odeće, šešira pa i njegovim parfemom "Rose Cardin" vodi u sunčane dane proleća. Na njega je uticala i umetnost njegovih prijatelja, Salvadora Dalija i Pabla Pikasa.
Bitna karakteristika njegovog stvaralaštva su kreacije u žutoj boji koju je voleo od početka svog stvaralaštva. Koristi je u svojim Haute Couture modelima i za muškarce i za žene, kao i u aksesoarima i za sve materijale i forme. Druga omiljena boja mu je roze. Ovu nežnu i ženstvenu boju je koristio u svim nijansama.