Bojana Kesić: Savršeno morsko carstvo

Stan u Petrovcu na Crnogorskom primorju zadovoljava potrebe voditeljke TV Fox Bojane Kesić jer ne zahteva preterano održavanje, a idealan je morski dom u koji već godinama prima i bliske prijatelje
Bojana Kesić

Voditeljka televizije Fox Bojana Kesić svako leto provodi u malom primorskom gradiću Petrovcu koje zadovoljava sve njene kriterijume koji su joj neophodni za savršen odmor. To je bio i glavni razlog zbog kog je pre nekoliko godina kupila stan u ovom odmaralištu gde neretko odlazi sa svojim bliskim prijateljima. Bez obzira na to što je uređenje enterijera prepustila roditeljima, Bojana je insistirala da se u stanu nalazi veliki američki plakar jer, kao i većina žena, voli da na more ponese više garderobe nego što joj je zapravo ikada potrebno.

- Odlazak na more u mojoj porodici bio je obavezan svakog leta otkako sam se rodila. Sve do 1992. godine, dok nije počeo rat stalno smo išli u Hrvatsku, uglavnom na Hvar, a nakon tog perioda prvi put sam sa roditeljima posetila Petrovac i odmah smo se porodično zaljubili u to malo mesto na Crnogorskom primorju. Svake sledeće sezone odmarali smo se u tom gradiću, bez obzira na to da li sam na odmor išla na još neku destinaciju ili ne. Kako je vreme prolazilo dešavalo mi se da Petrovac posetim i više puta godišnje, odnosno dolazila sam kad god sam uspevala da izdvojim nekoliko slobodnih dana. Tu sam sklopila neraskidiva prijateljstva, a bilo je i morskih ljubavi koje su učinile da to mesto zauzme posebno mesto u mom srcu.

- Dok sam bila mlađa u Petrovcu nije bilo mnogo kuća i stanova koji su se prodavali, ali od 2005. godine počele su da se grade nove zgrade i na moje insistiranje roditelji su kupili mali stan u jednoj od novosagrađenih višespratnica. Godinu dana kasnije smo se uselili i tada smo prvi put proveli odmor u našem stanu. Iako sada imam svoj kutak na primorju, nažalost u njemu ne provodim više vremena kao ranije jer mi to poslovne obaveze ne dozvoljavaju. Ipak, tokom letnje pauze kada ne snimam emisije obavezno odem u Petrovac bar na desetak dana kako bih se videla sa prijateljima - priča Bojana.

Uprkos činjenici da to primorsko mesto važi za mirnu varošicu koju uglavnom posećuju porodice, Bojana tvrdi da je u njemu veoma interesantan noćni provod kao važan segment tokom odmora.

- Iako je mali grad i mnogi bi rekli da je Petrovac idealno mesto za porodični odmor, ali u njemu i mladi mogu odlično da se provedu, uživaju u morskim specijalitetima, piću, poslasticama, provodu u kafićima... Čini mi se da su svi veseli dvadeset i četiri sata dnevno, a za to su pored dobrih plaža i čistog mora pre svega zaslužni šarmantni, ljubazni i duhoviti domaćini. Sve te lepote mogu da vidim sa terase mog stana, a prozori koji gledaju ka moru otvoreni su tokom celog dana, tako da me sunce, miris mora, graja sa plaža i čuvena rečenica kapetana turističkog brodića: Vozite se sa nama brodom ljubavi po moru ljubavi, odete dvoje vratite se troje... već godinama unazad bude i svakog jutra iznova izmame osmeh na licu.

Uprkos tome što zadovoljava sve njene potrebe, šarmantna voditeljka tokom odmora najmanje vremena provodi u stanu koji je uredila prema sopstvenim potrebama, već radije uživa na prelepim plažama.

- Moj stan se u mnogo čemu razlikuje od onog koji imam u Beogradu. Ništa iz srpske prestonice nisam prenela pa su sve stvari u stanu u vezi sa morem, samim Petrovcem i svim ostalim događajima koji su mi se u njemu dešavali. Stan ima pedeset kvadratnih metara i uspela sam da smestim sve što je potrebno za dobar odmor. U spavaćoj sobi imam samo ormar i bračni krevet na kome uglavnom spavam sama, zato što volim prostranstvo i udobnost, ali desi se ponekad da još nekome dozvolim da mi pravi društvo.

- Tu su još kuhinja, trpezarija i dnevni boravak koji su praktično jedna velika prostorija, kao i kupatilo. Kada smo se useljavali, jedan od mojih uslova za opremanje bio je da ne bude mnogo nameštaja niti detalja koji će da skupljaju prašinu i zahtevaju svakodnevno čišćenje. Želela sam veliki američki plakar pošto, kao i svaka žena, na letovanje nosim gomilu stvari koje uglavnom ne obučem, ali važno je da stoje u ormaru.

S obzirom na to da Bojana nije vična kuvanju, u kuhinji i trpezariji provodi najmanje vremena.

- Kuhinja ima sve potrebne elemente, ali moram da priznam da ih retko upotrebljavam. Na šporetu uključujem samo malu ringlu za kafu i to uglavnom kada mi neko dođe u goste pošto je ja retko pijem. Toster povremeno izbaci poneko parče hleba za doručak, ali zato frižider radi punom parom, uvek je pun voća, povrća i hladnih napitaka. Kada sam na odmoru retko jedem kod kuće pa uglavnom ručam ili večeram u restoranu, a noževi, začini i ostali kuhinjski pribor uglavnom služe za ukras. Trpezarijski sto je najčešće prazan jer čak i kada doručkujem kod kuće to obično radim na terasi.

Sitnice i ukrasi kojima većina ljudi pridaje najviše značaja, Kesićeva ne doživljava kao detalje koji oplemenjuju prostor:

- Na jedinoj polici koju imam u stanu stoje razne stvarčice koje nazivam sitnicama za skupljanje prašine i da se samo ja pitam tu ne bi bilo ništa osim pića. Ima tu i lepih ukrasa kao što je stari sat ili slončići za koje se veruje da donose sreću. U dnevnoj sobi je prostrana garnitura na kojoj može i da se spava, što mi je važno, jer sa mnom na more dolazi veće društvo. Iako iz te garniture može da se gleda televizor, ne sećam se kada ga je neko poslednji put uključio. Iako radim na televiziji i pratim šta se dešava, na odmoru pokušavam da zaboravim na sve događaje koji nemaju veze sa uživanjem na plaži, moru i letnjem provodu - ispričala je voditeljka.

- Iako volim cveće, u stanu ga praktično nema jer ga je nezgodno gajiti, pošto u Petrovcu ne provodimo mnogo vremena. Samo jedan bambus krasi dnevnu sobu, ali važan detalj u dnevnom boravku predstavlja i plišani meda koga sam dobila na poklon od prijatelja pre nekoliko godina kao uspomenu na dobar provod tog leta. Iako je kupatilo malo i u njega jedva može da se uđe, meni je odlično jer u njemu imam sve što mi je potrebno. Nemamo tepihe zato što je petrovačka plaža peskovita i bilo bi nezgodno svakodnevno čistiti pesak pa su zato na podu pločice koje se najlakše održavaju. Dopada mi se što imam mesto idealno za odmor koje mi i ne nalaže mnogo obaveza prilikom održavanja - završava Bojana.

Nikola Rumenić

Tekst je objavljen u 205. broju magazina Story, 25. avgusta 2009. godine.