pažljivo čitajte

Kako napisati MOTIVACIONO PISMO? 5 grešaka zbog kojih ne uspevate da dođete do posla

0

Koliko god kvalitetan CV bio, on može da bude odbačen ukoliko ga ne prati pažljivo napisano motivaciono pismo

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Iako u pisanje motivacionog pisma ulažemo manje vremena nego kada je reč o pisanju radne biografije, ono je jednako važno i bez njega prijava ne deluje potpuno, a pravi i onu sitnu razliku zbog koje menadžer odlučuje kog će kandidata zaposliti.


Ukoliko ste primetili da vaše prijave za posao često ostaju bez odgovora ili bivaju odbijene, možda pravite neku od ovih grešaka.

 

1. Niste napisali motivaciono pismo


Možda ono neće biti prva stvar koju eventualni poslodavac gleda, ali to što ga niste poslali se odmah primeti ― i smatra se krupnim nedostatkom i manom u odnosu na ostale kandidate. Štaviše, vaša prijava može potpuno ignorisati kao nepotpuna!


2. Vaše motivaciono pismo je predugo


Svi HR menadžeri saglasni su da nema veće noćne more od predugog, preobimnog i dosadnog motivacionog pisma, koje pokazuje da kandidat ne zna šta da izdvoji kao relevantno, a šta je suvišno.


Svaka reč koju pošaljete kompaniji za koju želite da radite pokazuje kako komunicirate, a preopširnost je znak da u tome niste posebno efikasni.

 

Motivaciono pismo, CV, Prijava za posao, Posao, Konkurs, Čitanje, Žena
foto: Shutterstock

3. Nikako da pređete na poentu


Važno je biti kratak, još važnije biti jasan i odmah preći na suštinu! Uvek postoji verovatnoća da vaše motivaciono pismo neće biti pročitano do kraja, pa ono što smatrate najbitnijim stavite na sam početak, a ono manje relevantno može da ostane na kraju.


4. Prepričavate CV


Jedna od najvećih grešaka koje kandidati za posao prave jeste to što u motivacionom pismu drugim rečima ponavljaju ono što već stoji u njihovoj radnoj biografiji. U njemu bi trebalo da piše zbog čega se prijavljujete baš za taj posao, kako ste saznali za njega, kako ga vi vidite, šta biste prvo uradili i sl.


5. Nemate u vidu kome se obraćate


Za plasiranje bilo kavkog sadržaja ključno je dobro znati svoju ciljnu grupu, a u ovom slučaju to je osoba koja čita vaše motivaciono pismo i odlučuje jeste li adekvatan radnik za njegovu firmu. Trudite se da se obraćate osobi, a ne kompaniji, ali ne preterujte u ležernosti kako ne biste delovali neozbiljno i nepristojno.

 

 

makonda-tracker