Doskočite im!

Imajte ovo u vidu i nećete potrošiti NI DINAR više nego što morate: 5 trikova koje prodavci koriste da nam IZVUKU NOVAC

Dogodilo nam se to mnogo puta – otišli smo u prodavnicu po hleb i jogurt i potrošili 3.000 dinara, a ništa nam od toga što smo kupili nije bilo neophodno. Naravno da to nije slučajno...

Raspored proizvoda u prodavnici nije slučajan - svaki detalj je planiran pažljivo da bismo trošili više novcafoto: Shutterstock/Prostock-studio

Prodavnice žele da zarade novac – i to mnogo, mnogo novca.


Dakle, kada odete u kupovinu planirajući da kupite jednu do dve stvari, a vratite s s punim kesama, to nije slučajnost.


Prodavci su osmilili mnogo kreativnih načina da nas navedu da potrošimo više novca, a iako je ponekad to veoma očigledno, često nismo ni svesni kako se dogodilo da potrošimo pet puta više nego što smo planirali.


Da bismo vam pomogli da kupujete pametnije i trošite manje, pokušali smo da istražimo kakvim se sve strategijama trgovci služe.

 

  • Kupovina na veliko


Koliko puta vam se dogodilo da vidite paket od šest boca gaziranog pića i "povuklo" vas da kupite jer piše da je u pitanju velika akcija? Koliko vam je to zaista potrebno? Pijete li zaista gazirane sokove kao vodu? Jeste li primetili da tu često nikakvog sniženja nema?


Kupci akcije poput "10 komada za 10 dolara" vide kao bolju vrednost i napraviće zalihe čak i ako im taj proizvod uopšte nije potreban – kaže Andrea Voroč, stručnjakinja za uštedu novca.

 

KOlica su sve veća u supermarketu da bi bnam delovala praznije i da bismo nastavili da ih punimofoto: Shutterstock/99Art
  • Velika kolica

 

Kako ona ističe, kolica u supermarketima su postala "superdimenzionirana" proteklih godina jer kada vidite kolica koja izgledaju prazno poželite da kupujete još kako biste ih napunili. Mozak pomisli da nije uzeli sve što vam treba i imate poterbu da nastavite da punite kolica čak i ako vam ništa nije zaista potrebno.


Zbog toga Voročova preporučuje da se uvek koristi korpa za kupovinu ako ste došli po manje stvari.

 

  • Skupi proizvodi u visini očiju

 

Jeste li primetili da će, na primer, maslinovo ulje uvek biti tačno tamo gde ne možete da ga ne vidite, dok je jeftinije suncokretovo na poslednjoj polici u supermarketu?

 

Stručnjak za kupovinu u kompaniji Dollar Sanity Dejvid Bake kaže da to nije slučajno.


Skuplji predmeti su postavljeni tačno tamo gde će vaše oči prvo pogledati – ističe on. – Ako želite najpovoljniju kupovinu, verovatno bi trebalo da se sagnete i pogledate samo dno rafa.

 

  • Drugi proizvod u pola cene

 

Stručnjak za finansije Džon Dalin kaže da se mnogi ljudi toliko fokusiraju na ovaj deo koji se odnosi na "50 posto" sniženja da zaborave da je deo kupovine i jedan proizvod po punoj ceni. To je posebno problem ukoliko vam dva artikla ni ne trebaju zaista, pa je, kaže, "kupovina dva proizvoda trošenje, a kupovina samo jednog nije uopšte povoljnije".

 

probanje odeće u kabini često nije pouzdano jer se prodavci služe marketinškim trikovimafoto: Dikushin Dmitry, Shutterstock
  • Obmanjujuća ogledala

 

Sigurno vam se makar jednom dogodili da u kabini u prodavnici izgledate fenomenalno u nečemu, a potom ga kupite, operete, obučete prvi put i... to jednostavno nije to.


Potpuna misterija, zar ne? Ne baš.


Prodavci koriste izobličena ogledala kako bi kupci izgledali mršavije, znajući da će većina kupiti nešto ako je zadovoljna zbog toga kako izgleda – kaže Andrea Voroč. – Neke prodavnice će i nagnuti ogledalo kako bi odraz bio duži i vitkiji ili će koristiti prigušeno osvetljenje da biste izgledali tamnije.

 

BONUS VIDEO

Stručnjaci smatraju da je prekomerna kupovina POSLEDICA OVOG POREMEĆAJA