neočekivana sitnica

Naježićete se zbog ovog detalja: Zanimljiv omaž u "Nečistoj krvi" koji verovatno niste primetili

U prvim epizodama serije "Nečista krv" jedna važna scena je vizuelno inspirisana jednim od najvećih dela u istoriji srpske umetnosti

foto: Youtube Printscreen

Pored kostima, jezika i atmosfere, serija "Nečista krv" donosi duh jednog davnog vremena i mnogim detaljima koje možda ne primetimo isprva, ali doprinose kompletnom utisku.


Takva je i scena u kojoj Hadži Trifun (Dragan Bjelogrlić) i Kolj (Feđa Štukan) razgovaraju u albanskom selu, a ispred njih se nalaze Trifunov sin Jovča (Nedim Nezirović) i mladi Albanci koji posmatraju ― borbu petlova.

 

foto: Youtube Printscreen

Upravo je ovaj motiv inspirisan slikom "Borba petlova" čuvenog umetnika Paje Jovanovića, jednog od najcenjenijih srpskih realista. Na njoj vidimo nekolicinu muslimana koji pažljivo prate borbu, a na oba ova prizora u levom uglu posmatrači sede, dok u desnom stoje.

Kako je Goran Stanković, jedan od reditelja serije, istakao za RTS, upravo je ova scena pravila problem u pregovorima sa zapadnim distibuterima o distribuciji filma, koji je prethodio seriji.


Ljudi na Zapadu su postavili neke norme kako se tretiraju životinje. Imali smo jedan problem kada smo hteli da distribuiramo naš film "Nečista krv - Greh predaka" u Zapadnu Evropu, gde smo bili prinuđeni da obrazlažemo sve scene koje se tiču nasilja nad životinjama. To je, recimo, otkidanje glave kokoške, pas koje je ubijen i borba petlova. Mi smo morali da dokažemo da nijedna životinja koja je bila u tim scenama nije prošla kroz fizičku i psihičku torturu. Za neke stvari nam je bilo lakše, a za neke teže da dokažemo. Većinu stvari smo ipak uspeli da dokažemo ― objasnio je on.


Slika "Borba petlova" prvi put je izložena u Beču 1898. godine i jedno je od najznačanijih u istoriji naše umetnosti, ali ono nije jedina inspiracija za ovu scenu. Kako piše RTS, ona je ujedno i omaž filmu "Borba petlova" Motija Helmana iz 1974. godine, koji je i danas zabranjen u mnogim državama jer su u okviru njegovog snimanja organizovane prave borbe.