icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

da li ste uspeli?

PATITE OD NESANICE? Vojni piloti otkrivaju PET zlatnih pravila uz koja ćete zaspati za svega 2 MINUTA!

Podeli:

Nakon samo šest nedelja treninga i 96 odsto pilota je naučilo da zaspi za bukvalno dva minuta, iako su bili pod stresom

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Tokom Drugog svetskog rata, američka vojska primetila je da piloti prave fatalne greške zbog nedostatka sna. Problem je rešio čuveni trener i pilot koji je svojevremeno izumeo sistem vežbi za opuštanje sportista. Nakon samo šest nedelja treninga i 96 odsto pilota je naučilo da zaspi za bukvalno dva minuta, iako su bili pod stresom.

 

 1981. godine izdana je knjiga "Opusti se i pobedi":

 

Pobednički efekat u kojoj je autor prvi put pisao o metodi za spavanje koju koristi američka vojska, za koju se smatra da može da pomogne svakome da nakon šest nedelja vežbe zaspi za manje od 120 sekundi.

 

Korak 1

 

Pronađite udoban položaj . Ako ste već u krevetu, možete da preskočite ovaj korak. U suprotnom (na primer, u automobilu) odaberite najudobniji mogući položaj – sedite, raširite kolena, stavite ruke na bokove, spustite bradu.

 

Korak 2

 

Opustite lice. Ljudsko lice sastoji se od 43 mišića koji zapravo ukazuju na stres koji telo proživljava. Zato zatvorite oči, opustite čelo, obraze, jezik i vilicu (lagano otvorite usta). Primetićete da vam disanje postaje sporije. Uverite se da su i vaše oči opuštene – nijedan od 6 mišića u očnoj duplji ne sme biti napet.

 

Korak 3

 

Opustite ramena. Osetite njihovu težinu i pustite ih da potpuno padnu. Opustite zadnji deo vrata. Udahnite duboko i polako izdahnite oslobađajući preostalu napetost (kod većine ljudi se nakuplja u ramenima, vratu i vilici).

 

spavanje, san
foto: Shutterstock

Korak 4

 

Sada pređite na ruke: osetite kako postaju teške i opustite se. Za dešnjake je bolje da se prvo fokusiraju na desni biceps, a za levoruke na levi. Ako ne možete da opustite mišić, snažno ga napnite i pokušajte ponovo.

 

Postoji nekoliko načina da se um raščisti. Zamislite da tokom toplog prolećnog dana ležite u čamcu koji plovi jezerom i gledate u nebo. Ili zamislite da ležite u velikoj ležaljci i gde god da pogledate je mrak. Ne dozvolite da druge misli ometaju sliku koju ste stvorili u glavi. Samo se koncentrišite na nju i zadržite je 10 sekundi. Drugi način je da jednostavno ponavljate: „Ne razmišljaj, ne razmišljaj, ne razmišljaj."

 

Korak 5

 

Opustite noge. Osetite kako vam se opušta desni kvadriceps (mišić kuka) i postaje težak. Zatim ponovite ovo sa desnom stranom tela, pređite na skočne zglobove i stopala, i pa se vratite na levu stranu

 

Korak 6

 

Pročistite misli na 10 sekundi. Sada kada ste potpuno opustili telo, preostaje samo da „isključite“ mozak. Izuzetno je važno da izbegavate bilo kakve misli koje podrazumevaju kretanje (poput: „Moram sutra da vodim dete u školu“) – one nehotice izazivaju mikrokontrakcije u nekim mišićima.

I to je to! Za bukvalno 120 sekundi vi ćete utonuti u san. Ukoliko vam nije uspelo „iz prve“, probajte ponovo, ubrzo ćete savladati vežbu i moći ćete da se uspavate u bilo kojoj situaciji.

 

 

Inicijalizacija u toku...