icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

ZDRAVLJE NA DOHVAT RUKE

NA OVAJ NAČIN MOŽETE ISKORISTITI SVE VITAMINE IZ POVRĆA: Evo šta se jede KUVANO, a šta u SIROVOM stanju!

Podeli:

Vitamini u povrću kategorišu se kao oni koji se tope u mastima i tope u vodi.

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Sirovo povrće ima različite hranjive stvari od kuvanog i u nekim slučajevima oni su bolji izbor. Uopšteno gledano nema ispravnog ili pogrešnog načina jedenja povrća ali neko povrće je zdravije jesti kuvano, a drugo ne, a to vam može pomoći u optimizaciji količine vitamina, minerala i antioksidansa koje telo upija.

Gubitak hranjivih sastojaka

 

Povrće je bogato vitaminima i mineralima. Vitamini u povrću kategorišu se kao oni koji se tope u mastima i tope u vodi. Vitamini topljivi u mastima, koji uključuju vitamine A, D, E i K, stabilniji su, dok su vitamini topljivi u vodi, kao što su vitamin C i B osetljiviji na kuvanje i tako se gube.

 

Zato se često preporučuje da neke vrste povrća treba jesti sirove kako bi povećali količinu hranjivih sastojaka iz njih. Povrće je takođe bogato antioksidansima, a oni se u nekom povrću prilikom kuvanja uništavaju, a u nekima postaju biorazgradivi. To znači da telo bolje upija hranjive stvari iz njih. Način kuvanja takođe igra ulogu u opstanku minerala i antioksidansa.

 

1. Povrće koje je zdravije jesti sirovo

 

Povrće bogato vitaminom C poput brokolija, spanaća i zelene salate najbolje utiče na zdravlje kada se jede sirovo. Kod njih kuvanje smanjuje udeo vitamina C. Kelj i grašak je zdravije jesti sirovo.

Povrće bogato antioksidansima koje je takođe zdravije jesti sirovo su beli luk, spanać, koren peršuna i praziluk, a od začina zeleni biber u zrnu.

 

Vitaminska čorba, čorba, povrće
foto: Shutterstock

2. Povrće koje je bolje jesti kuvano

 

Postoji povrće čiji se antioksidansi bolje apsorbuju u telu kada se prethodno skuvaju. Kako bi iskoristili sve hranjive stvari, skuvajte šargarepu, beli i slatki krompir, šparglu, cveklu i karfiol.

 

Kuvanje ima i pozitivan učinak na bolju apsorpciju beta karotena u povrću poput šargarepe, slatkog krompira, tikvica i bundeve.

 

Povrće kuvajte pažljivo

 

Naravno, jesti kuvano povrće je bolje nego da ga uopše ne jedete. Ako sirovo povrće nije za vas ili jednostavno radije jedete kuvano, maksimalno iskoristite hranjive stvari. Kuvajte ih dovoljno da omekšaju, ali ne predugo da postanu kašasti.

 

 

 

 

 

 

Inicijalizacija u toku...