icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

saznajte

Ključno pitanje koje muči sve (ne)vežbače: Da li treniranje može da utiče na apetit?

Podeli:

Nedavno je objavljena studija u "Medicine & Science in Sports & Exercise" bavila se temom koja sve odavno interesuje, a to je da li nas vežbanje tera da manje ili više jedemo.

foto: Shutterstock/Dmytro Zinkevych
foto: Shutterstock/Dmytro Zinkevych

Ovo istraživanje je obuhvatio muškarce i žene koji ne upražnjavaju fizičku aktivnost i otkrili da su oni posle treninga, na ručku, uzimali istu količinu hrane, te da se nisu prejedali, ali da nisu preskakali ni desert ili da su jeli manje.

 

U grupi ljudi koje je studija obuhvatili učestvovali su muškarci i žene koji su imali prekomernu telesnu težinu, starosti od 18 do 55 godina. Ideja je bila da pre no što odu na traku da brzo hodaju, ili da dižu tegove 45 min pojedu doručak, prenosi Index.hr.


A onda su im servirali ručak, tako što je on bio u vidu švetskog stola, ali se pokazalo da su jeli istu ili približnu količinu hrane kao i kada nisu imali fizičku aktivnost. 

 

— Brzo hodanje ili lagano dizanje tegovaa možda neće uticati na prehrambene navike kad se usporedi sa drugim faktorima kao što su arome mirisnih lazanja, peciva sa maslacem ili pita - istakla je dr Tanja Halidej.

 

Ono šta može biti ograničvajuće u ovoj studiji jeste to da je obuhvatila samo mali broj učesnika koji nisu vežbali, ali su se ogradili i istakli da bi ljudi koji treniraju bi imali možda drugačije ponašanje. 

— Ljudi ne bi trebalo da se boje da će se nakon vežbanja prejesti - zaključila je dr Halidej.

 

Treba napomenuti da prethodne studije takođe govore da gubitak telesne težine nekada nije izjednačen sa tim šta govori sagorevanje kalorija. 

 

 

Inicijalizacija u toku...