icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

sve što treba znati

ADEL JE OVAKO USPELA DA IZGUBI 44 KILOGRAMA ZA 4 MESECA: Predstavljamo vam SIRTFUD dijetu ― režim, jelovnik, efekte

Podeli:

Za relativno kratko vreme, ovaj režim ishrane nadmašio je po popularnosti sve ostale, a za njega je čuo ceo svet zahvaljujući Adelinoj fizičkoj transformaciji.

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Sirtfud dijeta postala je popularna kada se pročulo da je zahvaljući njoj popularna pevačica Adel drastično smršala.

 

Mi vam opisujemo zbog čega nutricionisti smatraju da je ova dijeta veoma ekscentričan, čak i nezdrav.

 

Internet dijeta“, koju su kreirali i istraživali nutricionisti Ejdan Gogins i Glen Maten, postala je planetarno popularna kada je britanska pevačica Adel zahvaljujući njoj izgubila 44 kilograma za četiri meseca. Nekada punačka engleska zvezda doživela je fizičku transformaciju i potpuno je stesala figuru zahvaljujući sirtfud dijeti. Nedeljni raspored baziran je na ciklusima, a ishrana je veoma restriktivna kako kalorijski, tako i u pogledu namirnica.

 

 

Kalorijski unos

 

Prva tri dana u nedelji kalorijski unos je 1.000 kalorija dnevno, a kalorije dobijamo iz tri smutija i jednog klasičnog obroka načinjenog od dozvoljenih namirnica. Ostala četiri dana u nedelji – kalorijski unos je 1.500 kalorija dnevno, a kalorije se dobijaju iz tri smutija i dva klasična obroka od dozvoljenih namirnica.

 

Dozvoljene namirnice

 

Dijeta je bazirana na upotrebi namirnica koje podstiču proizvodnju enzima sirtuina. On utiče na metabolizam tako što pospešuje brže sagorevanje kalorija, a osim toga, štiti ćelije organizma i ublažava upalne procese.

 

Riba: losos, gambori

 

Povrće: celer, kelj, rukola, heljda, crveni luk, radič

 

Voće: urme, jabuke, borovnice, citrusi (pomorandže, mandarine, limun, grejpfrut…)

 

Masnoće: maslinovo ulje, orasi

 

Začini: peršun, kurkuma

 

Ostalo: crna čokolada sa 75 odsto kakaoa, zeleni čaj, crna kafa bez šećera, crno vino, mača čaj.

 

 

Efekti dijete

 

Dva autora ispitivala su ovu dijetu isključivo na svakodnevno fizički aktivnim osobama, a one su u toku trajanja restriktivnog načina ishrane mršavili obično tri kilograma za nedelju dana.

 

Prema Goginsu i Matenu, ova dijeta je zapravo specifičan režim ishrane, a ne neka drastično restriktivna. Cilj joj je da se ubrza metabolizam i podstakne imuni sistem – telo postaje zdravije i uz adekvatnu fizičku aktivnost dolazi do mršavljenja.

 

Ono što nustricionisti širom sveta za nju smatraju jeste da je ekscentrična i da krši gomilu nutricionističkih pravila.

 

Knjiga koju je dvojac napisao o ovoj dijeti dobila je slavu „nošena našom ljubavlju prema kafi, zelenom čaju, crnom vinu i čokoladi“, kako su autori istakli, a njima je svakako pomogla da se obogate. Ipak, do Adeline transformacije nije poprimila ovakve razmere slave.

 

 

Pozitivne strane

 

Pozitivne strane dijete jesu redovna fizička aktivnost koja ubrzava metabolizam i sagorevanje kalorija, kao i upotreba namirnica koje su bogate antioksidansima.

 

Loše strane dijete

 

Dijeta je vrlo restriktivna u pogledu namirnica, jer od onog što je dozvoljeno teško može da se sastavi bilo šta osim smutija. Veoma je restriktivna i u pogledu kalorija, 1.000 do 1.500 kalorija jedva da je dovoljno za bazalni metabolizam. Nije prilagođena svim osobama, naročito ne obolelima.

 

Organizmu su potrebne nutritivno vredne namirnice svakog dana u sličnoj kalorijskoj vrednosti, a u ovoj dijeti namirnice i kalorije daju se po šemi tri dana po 1.000, pa četiri po 1.500 kalorija. Nutricionisti smatraju da je to pogrešan način ukoliko je cilj da se aktivira metabolizam i ubrza mršavljenje. Takođe zameraju i to što se ne koriste cele grupe namirnica poput mesa, jaja, žitarica, mlečnih proizvoda.

 

Ugljeni hidrati samo su iz voća, a kompleksnih ugljenih nema. Kreatori dijete, koji su inače nutricionisti, dijetu su testirali samo na fizički vrlo aktivnim ispitanicima. Oni troše dosta kalorija na sport, pa je teško primenljiva kod onih koji nisu aktivni.

 

Takođe, mnogi nutricionisti smatraju da je mršavljenje od tri kilograma tokom sedam dana ipak prebrzo i nezdravo.

 

 

Inicijalizacija u toku...